Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-01-17, 12:11 U篡tkownik闚: 72970
Strona g堯wna | U篡tkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj



Poprzedni temat :: Nast瘼ny temat
Efekt Dopplera
Autor Wiadomo嗆

noose 
JEST SKRYPTER





Informacje
Wiek: 26
Na forum: 696 dni
Posty: 224
Piwa: 1576
Respekt: 155,8
Respekt: 155,8Respekt: 155,8

Wys豉ny: 2018-01-10, 23:46   Efekt Dopplera



Witam! Uhh, d逝ugo mnie tu nie by這. To dlatego 瞠 ma這 ju gram, i skryptuje. Je郵i ju, to okazjonalnie, dla siebie samego.
Przechodz帷 do sedna mojego pytania, zacytuj fragment z wikipedii:
"Naukowe badanie efektu po raz pierwszy przeprowadzi Christoph Hendrik Diederik Buys Ballot w 1845 r. Poprosi on grup muzyk闚 (tr瑿aczy), aby wsiedli do poci庵u i grali jeden ton. S逝cha go i zaobserwowa, 瞠 d德i瘯 instrument闚 jest wy窺zy, gdy poci庵 zbli瘸 si do niego. Gdy 廝鏚這 muzyki si oddala, jego ton staje si ni窺zy."
Zauwa篡 to chyba ju ka盥y, 瞠 efekt ten wyst瘼uje w grze. i jest na這穎ny chocia瘺y na obroty silnika, oraz klakson. Kiedy obok gracza przeje盥瘸 jaki tr帳i帷y cej, to d德i瘯 klaksonu jest wy窺zy kiedy nadje盥瘸, a kiedy ju nas minie, ni窺zy.
I moje pytanie jest nast瘼uj帷e: czy da si to oskryptowa? Ju dawno chcia貫m to zrobi, tylko nie wiedzia貫m, czy jest to mo磧iwe :D
Dodawanie w豉snych d德i瘯闚 do gry(np syren) jest fajne, niew徠pliwie, ale efekt by豚y jeszcze lepszy, gdyby da這 sie wykorzysta ten efekt na d德i瘯ach 3d.
Fragment cytatu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Dopplera
Film: https://www.youtube.com/watch?v=___LDYTOIzw

_________________
Moja Tw鏎czo嗆
http://goo.gl/zxIXv3 - update@13.08
http://goo.gl/dMIzil - update@22.10
http://goo.gl/MuqJhx
http://goo.gl/6b95WJ
http://goo.gl/saOKDJ
NOWO列I!
http://goo.gl/gp5ORq - update@22.10
http://goo.gl/XkyxAR - update@22.10
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

.WhiteBlue 





Informacje
Nick w MP: .WhiteBlue
Wiek: 17
Na forum: 528 dni
Posty: 470
Piwa: 1078
Respekt: 387,8
Respekt: 387,8Respekt: 387,8Respekt: 387,8Respekt: 387,8

Wys豉ny: 2018-01-11, 11:58   



Ja bym to zrobi w renderingu tak:

- SetSoundVolume
- GetElementPosition

+ kilka oblicze

Autor postu otrzyma respekt negatywny 1 raz
_________________



REAKTYWACJA OUR GAME !

Forum: www.og-rpg.com
Fanpage: https://www.facebook.com/og.rpg.mta/

Postaw piwo autorowi tego posta
 

noose 
JEST SKRYPTER





Informacje
Wiek: 26
Na forum: 696 dni
Posty: 224
Piwa: 1576
Respekt: 155,8
Respekt: 155,8Respekt: 155,8

Wys豉ny: 2018-01-11, 17:10   



.WhiteBlue, je郵i nie zrozumia貫 mojego zapytania, lub nie jeste na tyle dobry w LUA by mi pom鏂 z tym, nie nabijaj sobie post闚 ;)
Chodzi這 o ton d德i瘯u, nie g這郾o嗆. G這郾o嗆 d德i瘯u maleje automatycznie, je郵i u篡jemy na nim setSoundMinDistance...

Autor postu otrzyma respekt negatywny 1 raz
_________________
Moja Tw鏎czo嗆
http://goo.gl/zxIXv3 - update@13.08
http://goo.gl/dMIzil - update@22.10
http://goo.gl/MuqJhx
http://goo.gl/6b95WJ
http://goo.gl/saOKDJ
NOWO列I!
http://goo.gl/gp5ORq - update@22.10
http://goo.gl/XkyxAR - update@22.10
Postaw piwo autorowi tego posta
 

.WhiteBlue 





Informacje
Nick w MP: .WhiteBlue
Wiek: 17
Na forum: 528 dni
Posty: 470
Piwa: 1078
Respekt: 387,8
Respekt: 387,8Respekt: 387,8Respekt: 387,8Respekt: 387,8

Wys豉ny: 2018-01-11, 17:38   



"noose" napisa/a:

.WhiteBlue, je郵i nie zrozumia貫 mojego zapytania, lub nie jeste na tyle dobry w LUA by mi pom鏂 z tym, nie nabijaj sobie post闚 ;)
Chodzi這 o ton d德i瘯u, nie g這郾o嗆. G這郾o嗆 d德i瘯u maleje automatycznie, je郵i u篡jemy na nim setSoundMinDistance...


Nie wiem co chcesz wie嗆 daj帷 mi minusow reputacj na forum. Na o郵ep na pewno nie odpowiadam, gdybym chcia nabi posty, nabi豚ym sobie posty w innych tematach ni ten. A co do mojej pomocy, pyta貫 to odpowiedzia貫m i to nie jest pow鏚 瞠by wmawia 瞠 nabijam posty.

Co do tematu:
- https://forum.mtasa.com/topic/69318-doppler-effect-in-mta/
- https://forum.mtasa.com/topic/24114-relwip-radio3d-for-mta-11/

Kt鏎y z tych temat闚 powinien Ci pom鏂.

_________________



REAKTYWACJA OUR GAME !

Forum: www.og-rpg.com
Fanpage: https://www.facebook.com/og.rpg.mta/

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Wi璚ej szczeg馧闚
Wystawiono 1 piw(a):
noose

noose 
JEST SKRYPTER





Informacje
Wiek: 26
Na forum: 696 dni
Posty: 224
Piwa: 1576
Respekt: 155,8
Respekt: 155,8Respekt: 155,8

Wys豉ny: 2018-01-11, 19:21   



No dobraa, wzi掖em pierwszy kod z forum z linka, kt鏎y poda貫, i nie powiem, co tam dzia豉 :D
Tylko 瞠, skrypt nie rozpoznaje, czy gracz sie zbli瘸, czy oddala. Np, jad帷 infernusem w strone 廝鏚豉 d德i瘯u, ton tego d德i瘯u mala dziwnie, od punktu 0, czyli od tak jakby warto軼i domy郵nej, a przy hamowaniu wzrasta spowrotem, wi璚 z realizmem 鈔ednio. Ale ju mamy p馧 roboty:D

Kod:


addEventHandler("onClientPreRender", root,
function ()
-- Get every sound
local sounds = getElementsByType("sound")

-- Abort if there is no sound active
if (#sounds == 0) then
return
end

-- Get if possible my vehicle
local me = getPedOccupiedVehicle(localPlayer)

-- Else use my ped
if (not isElement(me)) then
me = localPlayer
end

-- Get our position
local mpX, mpY, mpZ = getElementPosition(me)

-- Get our velocity
local mvX, mvY, mvZ = getElementVelocity(me)

-- Loop through the sounds
for index = 1, #sounds do
-- Get the current sound by index
local sound = sounds[index]

-- Get the element, which the sound is attached to
local attachedto = getElementAttachedTo(sound)

-- Continue if the sound is attached to a vehicle
if (isElement(attachedto) and getElementType(attachedto) == "vehicle") then
-- Get the vehicle's position
local tpX, tpY, tpZ = getElementPosition(attachedto)

-- Calculate the distance between him and us
local dX, dY, dZ = distance(mpX, mpY, mpZ, tpX, tpY, tpZ)

-- Get the actual length from the distance
local distance = getDistanceBetweenPoints3D(mpX, mpY, mpZ, tpX, tpY, tpZ)

-- Get the vehicle's velocity
local tvX, tvY, tvZ = getElementVelocity(attachedto)

-- Calculate the dotproduct from velocity and distance for the sender
local dpS = dotproduct(tvX, tvY, tvZ, dX, dY, dZ)

-- Calculate the dotproduct from velocity and distance for the receiver
local dpR = dotproduct(mvX, mvY, mvZ, dX, dY, dZ)

-- Calculate teh vs value for the sender
local vr = dpR / distance

-- Calculate the vr value for the receiver
local vs = dpS / distance

-- Calculate the frequency (modified formula to improve the effect in GTA)
local f = ((1 + vr) / (1 + vs)) * (4.5 * (vs - vr))

-- Adjust the sound speed and effect
local samplerate, _, _, reverse = getSoundProperties(sound)
setSoundProperties(sound, samplerate, f, f, reverse)
end
end
end
)

function distance(x, y, z, a, b, c)
return math.abs(a - x), math.abs(b - y), math.abs(c - z)
end

function dotproduct(x, y, z, a, b, c)
return math.abs(x * a) + math.abs(y * b) + math.abs(z * c)
end



_________________
Moja Tw鏎czo嗆
http://goo.gl/zxIXv3 - update@13.08
http://goo.gl/dMIzil - update@22.10
http://goo.gl/MuqJhx
http://goo.gl/6b95WJ
http://goo.gl/saOKDJ
NOWO列I!
http://goo.gl/gp5ORq - update@22.10
http://goo.gl/XkyxAR - update@22.10
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: efekt :: dopplera
Anonymous



Do豉czy: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapyta do SQL: 20