Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-12-18, 19:14 Użytkowników: 77036
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
MAP EDITOR - Poradnik
Autor Wiadomość

Fanciak 
BOT





Informacje
Nick w MP: kacperq
Wiek: 18
Na forum: 1722 dni
Posty: 732
Piwa: 1526
Respekt: 500
Respekt: 500

Wysłany: 2016-03-13, 20:35   MAP EDITOR - Poradnik



MAP EDITOR

PORADNIK



W tym poradniku chciałbym przedstawić tym mniej doświadczonym graczom MTA podstaw korzystania z edytora map, który jest wbudowany w grze.


1. Narzędzia

Po wejściu w edytora map, możemy zauważyć dwa paski. Jeden po środku - na górze, a drugi po lewo - na dole.
Są to dwa paski, które są potrzebne do zrobienia czegoś z niczego. Aby je aktywować, musimy kliknąć klawisz F po czym one się podświetlą i będziemy mogli z nich korzystać.

Usuwanie obiektów/czyszczenie mapy:




Otwieranie zapisanej/wgranej mapy:




Zapis wcześniej otwartej mapy:




Zapisywanie jako:




Opcje:




Krok do tyłu:




Krok do przodu:




Interiory:




Lista obiektów postawionych przez nas:




Ustawienia mapy:




Definicje:




Testowanie (dostępne też pod klawiszami F5 oraz F6):




Tworzenie markerów:




Tworzenie obiektów (lista dostępnych obiektów):




Tworzenie pedów:




Tworzenie pickupów:




Tworzenie pojazdów:




Kopiowanie obiektu poprzez najechanie owym celownikiem i naciśnięcie nim na obiekt:




Usuwanie obiektu oryginalnie postawionego na mapie:




2. Obiekty

Kiedy mamy aktywne oby dwa paski, najeżdżamy kursorem na dolny pasek, po czym klikamy na drugi rysunek od lewej strony - rysunek kartonu. Kiedy to zrobimy, pojawi nam się po lewej stronie wielki, długi pasek - jest to pasek z obiektami.




Natomiast jeżeli mamy ochotę, aby dokładnie obejrzeć owy obiekt, klikamy na niego na liście po czym naciskamy znowu F i swobodnie możemy go obracać za pomocą myszki i jej klawiszy.




3. Zarządzanie obiektami

Czas teraz edytować nasz obiekt, odpowiednio go ustawić, nadać widoczność wszystkich części czy ustawić niewidzalność. Na poniższym zdjęciu widzimy obiekt, który był wcześniej przez nas postawiony. Te czerwone linie to tzw. kolizje, które widać po kliknięciu na obiekt.




Jeśli chcemy się zabrać za ustawienie widoczności wszystkich części obiektu czy zrobić go niewidzialnym, trzeba kliknąć na ten obiekt dwa razy myszką przy czym ukaże nam się panel gui. To w tym panelu możemy ustawić pozycję obiektu, rotację, interior, dimension, poziom niewidzialności, wielkość, ustawienie widoczności wszystkich części obiektu czy nawet zrobić go niezniszczalnym.






Funkcja doubleside jest to to o czym wyżej pisałem - widoczność wszystkich części obiektu, czyli np. gdy stawiamy szybę ( w wyszukiwarce obiektów wpisujemy słowo wgl ) to widzimy tylko jedną stronę, natomiast jak doubleside zmienimy z false na true to widzimy wtedy dwie strony obiektu.


4. Poruszanie kamerą/obiektami

Jest to chyba najprostsze co może być w map editorze choć nie w każdym przypadku. Do poruszania sobą/kamery używamy takich klawiszy jak:

A, W, S, D.

Natomiast do poruszania obiektami, używamy takich klawiszy jak:

Na boki: Strzałki
Góra/dół: Page Up/Page Down

Jeśli chcemy np. obrócić obiekt, musimy użyć kombinacji klawiszy:

alt + [klawisze poruszania] - oznacza wolne poruszanie się obiektu.
shift + [klawisze poruszania] - oznacza szybkie poruszanie się obiektu.
ctrl + [klawisze poruszania/mousepad] - zmieniamy rotacje obiektu czyli np. przechylamy go.
ctrl + [shift lub alt] + [klawisze poruszania] - czyli wolne rotowanie obiektu lub szybkie rotowanie obiektu.
Delete - usuwamy obiekt

+

Jeśli chcemy skopiować nasz obiekt, klikamy klawisz C podczas zaznaczonego obiektu.


W razie problemów, pytajcie śmiało.




© GTAONLINE.PL
By Fanciak.
Zakaz kopiowania treści, zrobione dla www.gtao.pl


Ostatnio zmieniony przez Emm 2017-10-01, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 3 piw(a):
WarunYT, Sell konto MTA, sredek123

warzywko13 





Informacje
Nick w MP: warzywko13
Wiek: 18
Na forum: 995 dni
Posty: 5
Respekt: 50

Wysłany: 2016-03-29, 21:05   



a jak wgrać potem tą mape na serwer?

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Fanciak 
BOT





Informacje
Nick w MP: kacperq
Wiek: 18
Na forum: 1722 dni
Posty: 732
Piwa: 1526
Respekt: 500
Respekt: 500

Wysłany: 2016-03-30, 19:22   



warzywko13, ona sama Ci się zapisuje w folderze resources. Wtedy na serwerze jako administrator dajesz /refresh i /start nazwamapy.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

AkuaFite 





Informacje
Nick w MP: AkuaFite
Wiek: 15
Na forum: 868 dni
Posty: 6
Piwa: 25
Respekt: 50

Wysłany: 2017-04-22, 20:46   



Jak dać do pobrania konkretny obiekt z mapy? Np. zrobiłem zajezdnię w Fort Carson i chcę udostępnić do pobrania tylko ją.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

kaMMi 





Informacje
Nick w MP: .KML
Wiek: 17
Na forum: 918 dni
Posty: 137
Piwa: 249
Respekt: 91,5

Wysłany: 2017-04-22, 20:55   



AkuaFite, zapisujesz sobie mapę, otwierasz folder MTA z resources i tam powinna być twoje mapa z nazwą taką, jaką jej nadałeś w map editorze.

_________________

Kontakt



Discord: .KML#3254
E-mail: kml.kontakt@gmail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Esquu
Tagi: map :: editor :: poradnik
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:







Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,39 sekundy. Zapytań do SQL: 19