Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-09-25, 23:33 Użytkowników: 76241
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj



Poprzedni temat :: Następny temat
Przechowywalnia
Autor Wiadomość

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-13, 22:05   Przechowywalnia



Cześć! Mam do was pytanie :D Możecie mi podać funkcję jak zrobić przechowywalnie pod MY SQL i chociaż malutki kawałek kodu? Z góry dzieki oczywiście daję R* i :piwo: :)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Wilq 





Informacje
Nick w MP: WilQ
Wiek: 18
Na forum: 1620 dni
Posty: 136
Piwa: 21
Respekt: 115,3
Respekt: 115,3

Wysłany: 2018-09-13, 22:38   



Funkcje, które na pewno się przydadzą:

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

createColCuboid


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

getPedOccupiedVehicle


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

destroyElement


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

getElementData


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

getVehicleUpgrades

- oraz

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

addVehicleUpgrade


no i reszta funkcji od pobierania zniszczenia pojazdu, stan świateł itd. itd.

Z eventów to na pewno:

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

onColShapeHit


Oczywiście musisz mieć połączenie z DB i przy oddawaniu auta aktualizować dane pojazdu w tabeli, które właśnie oddaliśmy.

Dam Ci przykład, który po wejściu w marker sprawdza czy mamy pojazd i jeśli ma więcej niż 400 HP to go nam usuwa. Nie ma tutaj aktualizacji w DB, to już chyba sobie sam dasz rade wykonać.

local colcuboid createColCuboid(xyzwdh)
local oddawanie = {}

addEventHandler("onColShapeHit"colcuboid, function(elmd)
    if getElementType(el) ~= "player" or not md or not getPedOccupiedVehicle(el) or getElementInterior(el) ~= or getVehicleController(getPedOccupiedVehicle(el)) ~= el then return end
        local veh getPedOccupiedVehicle(el)
        if getElementHealth(veh) < 401 then outputChatBox("Twój pojazd jest zbyt zniszczony - najpierw go napraw!"el) return end        
            if isTimer(oddawanie[el]) then return end
                setElementFrozen(vehtrue)
                oddawanie[el] = setTimer(function()
                    local marka getVehicleName(veh)
                    local id getElementData(veh"vehID") or math.random(11000)                
                    outputChatBox("Oddajesz do przechowalni pojazd " .. marka .. " z ID: " .. id .. "."el)
                    setElementFrozen(vehfalse)
                    destroyElement(veh)
                end501)
end)


Oczywiście uzupełnij sobie dane w pierwszej linijce, koordynaty x y z oraz rozmiary, w d h.

Ostatnio zmieniony przez Wilq 2018-09-14, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
GrzybcioPL00

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-14, 20:15   



Dzięki, zaraz po próbuję. Sorrka że nie odpisywałem ale czasu mi brakło i próbowałem naprawić skrypt który mi się nie udał....

[ Dodano: 2018-09-14, 20:45 ]
Jak wjadę autem do cuboida nic sie nie dzieje.... ;(

[ Dodano: 2018-09-14, 20:54 ]
Oto mój kodzik:
local colcuboid createColCuboid(2162.46, -1801.5012.3810.4410.423.41)
local oddawanie = {}

addEventHandler("onColShapeHit"colcuboid, function(elmd)
    if getElementType(el) ~= "player" or not md or not getPedOccupiedVehicle(el) or getElementInterior(el) ~= or getVehicleController(getPedOccupiedVehicle(el)) ~= el then return end
        local veh getPedOccupiedVehicle(el)
        if getElementHealth(veh) < 401 then outputChatBox("Twój pojazd jest zbyt zniszczony - najpierw go napraw!"el) return end        
            if isTimer(oddawanie[el]) then return end
                setElementFrozen(vehtrue)
                oddawanie[el] = setTimer(function()
                    local marka getVehicleName(veh)
                    local id getElementData(veh"vehID") or math.random(11000)                
                    outputChatBox("Oddajesz do przechowalni pojazd " .. marka .. " z ID: " .. id .. "."el)
                     local q exports.DB2:zapytanie("INSERT INTO elife_parking_ls SET marka=?, id=?")
                    setElementFrozen(vehfalse)
                    destroyElement(veh)
                end501)
end)


Postaw piwo autorowi tego posta
 

Thinks 





Informacje
Nick w MP: Thinks
Wiek: 14
Na forum: 1517 dni
Posty: 613
Piwa: 1645
Respekt: 18,3

Wysłany: 2018-09-14, 21:15   



GrzybcioPL00, Źle ustawiłeś pewnie cuboida,
Masz tu prosty skrypcik
addCommandHandler"devmode",
function ()
    setDevelopmentMode true )
end
)

Jest to po stronie Clienta
wpisując /devmode
pojawi ci się cuboid gdzie on jest ustawiony, pamiętaj że cuboid musi być na środku gdzie ma się respić, jeśli będzie np kawałkiem ściany, to nie zadziała.

_________________
Podpis został zablokowany przez Administrację
Postaw piwo autorowi tego posta
 

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-14, 21:17   



Znaczy się, ja mam skrypt i go właczyłęm i jest poprawnie ustawiony :)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Thinks 





Informacje
Nick w MP: Thinks
Wiek: 14
Na forum: 1517 dni
Posty: 613
Piwa: 1645
Respekt: 18,3

Wysłany: 2018-09-14, 21:34   



GrzybcioPL00, Błędy w db3?

_________________
Podpis został zablokowany przez Administrację
Postaw piwo autorowi tego posta
 

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-14, 21:35   



Czysto.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Thinks 





Informacje
Nick w MP: Thinks
Wiek: 14
Na forum: 1517 dni
Posty: 613
Piwa: 1645
Respekt: 18,3

Wysłany: 2018-09-14, 21:38   



GrzybcioPL00, Odpal te /devmode bo to coś z cuboidem, odpal devmode i pokaz ten cuboid(ss z mta)

_________________
Podpis został zablokowany przez Administrację
Postaw piwo autorowi tego posta
 

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-14, 21:43   



Thinks, Dobra sorry nie potrzebuje od ciebie pomocy lol ponieważ masz ból dupki o to co napisałeś na shoutboxie

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Wilq 





Informacje
Nick w MP: WilQ
Wiek: 18
Na forum: 1620 dni
Posty: 136
Piwa: 21
Respekt: 115,3
Respekt: 115,3

Wysłany: 2018-09-14, 21:43   



W linijce od zapisu stanu pojazdu jest błąd. Oddając pojazd aktualizujesz jego dane, a nie je wprowadzasz. Z każdym wrzuceniem pojazdu dodajesz linijkę co jest złym rozwiązaniem.
Taki wpis w MySQL tworzy się tylko i wyłącznie podczas kupowania pojazdu.
Jak już wspomniałem, w kodzie od przechowalni użyj przykładowo takiej linijki:

exports.DB2:zapytanie("UPDATE elife_parking_ls SET x=?, y=? WHERE id=?"danexdaneyid)


Pamiętaj, że marka i ID ustawiana jest przy zakupie pojazdu. ID musi tam być nadane, w kodzie od przechowalni usuń math.random(1, 1000) i zastosuj tam elementDatę od ID, którą nadałeś gdzie później użyjesz jej w linijce powyżej.

W tej linijce możesz zaktualizować tuning, stan uszkodzeń pojazdu etc etc odpowiednio zmieniając nazwy kolumn na rzeczywiste i odpowiednio zmienne przypisane tym statystykom.

Thinks, nie pomagaj na siłę jeśli nie sprawdziłeś tego kodu w grze, nie ma po co robić spamu

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-14, 21:56   



Dobra ja tego wogóle nie rozumiem.... ;( Nie wiem o co chodzi z tą element datą.. ja w skrypcie na salon nie mam nadawania id..

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Wilq 





Informacje
Nick w MP: WilQ
Wiek: 18
Na forum: 1620 dni
Posty: 136
Piwa: 21
Respekt: 115,3
Respekt: 115,3

Wysłany: 2018-09-14, 21:59   



W salonie jej nie ma - to jest w MySQL, rubryka id albo vid, zobacz ja nie wiem co ty tam masz.
Takie ID nadaje się pojazdowi przy wyciąganiu z przecho.
Radzę zobaczyć jak przechowalnia została zrobiona w jakimkolwiek GM RPG na tym forum, łatwo znajdziesz.
Nie mówię kopiować od razu całe tylko zobaczyć jak to zostało wykonane i się wzorować / skopiować linijkę jedną albo dwie

Postaw piwo autorowi tego posta
 

GrzybcioPL00 
Uczeń Lua





Informacje
Nick w MP: SpajkY
Wiek: 19
Na forum: 691 dni
Posty: 67
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2018-09-14, 22:09   



Temat do zamknięcia, nie potrafię tego zrobić jednak nie robię projektu... ;(

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: przechowywalnia
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:







Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 21