Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-12-17, 09:48 Użytkowników: 77026
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Randomowe wiadomości czatowe co pare minut?
Autor Wiadomość

SOURCE12 





Informacje
Nick w MP: RunError[SF2]
Wiek: 16
Na forum: 535 dni
Posty: 9
Respekt: 60

Wysłany: 2018-12-05, 14:13   Randomowe wiadomości czatowe co pare minut?



witam was, otóż. Jeszcze sam się uczę Pawn, ale to co umiem, to umiem :)
chciałbym wam tutaj zaprezentować, jak moim zdaniem w najlepszy i dobry sposób zrobić Przypadkowe wiadomości na czacie, co np: 1, 5, 10, 20, 30 minut..
Więc, zaczynajmy! :D

1. pierwsze co musimy zrobić, to dodać do naszego skryptu include...

a_samp to główna biblioteka. musi on być w każdym skrypcie...
kolory to includ, potrzebny nam bedzie do randomu, gdzie jest color ;D

Kod:

#include <a_samp>

Kod:

#include <kolory>


link do includów: https://drive.google.com/drive/folders/1kJD4S573jp969nPLvt6zvsGeIDwokw4y
2. musimy zrobić zmienną... Gdzie będą wpisane nasze randomowe Teksty czatowe, a musimy ją zrobić za pomocą "new"

tam gdzie dam wiadomość "Tekst [liczba]" dajecie swoje wiadomości... Również także możecie dodać ich więcej! ale jak chcecie dodać więcej, uważajcie żeby nie dodać na ostatniej wiadomości przecinka. Ostatnia wiadomość musi być beż przecinka.

Kod:

new RandomoweTexty[][] =
{
"Tekst 1",
"Tekst 2",
"Tekst 3",
"Tekst 4"
};


3. musimy stworzyć CallBack (public) public OnGameModeInit, żeby stworzyć w nim SetTimer...


Kod:

public OnGameModeInit()
{
SetTimer("RandomoweText", 30000, true);
return 1;
}


widzicie tu gdzie dodałem liczbę "30000" ? to jest czas, aby wybrało nową wiadomość, nie robicie tego w ten sposób, że wpiszecie 1 to bedzie za minute... nie. tutaj wam rozpiszę, minuty, jak komuś się nie będzie chciało liczyć minut :D to dla kogoś z matmy jest dobre :D

1 min = 60000
2 min = 120000
3 min = 180000
4 min = 240000
5 min = 300000

To jest proste :D
aby mieć w samp powiedzmy ze.... zeby co 10 min wyświetlała się któraś z wiadomości, to:


10* // czyli 10minut razy
60 // CYZLI 60 SEC to jedna minuta tak?
= // i jak damy równa się, wyjdzie nam liczba 600 i teraz
600 * 1000 //Sześćset razy tysiąc. i wychodzi nam liczba 10 minut czyli
=
600000 [WYNIK]

proste czyż nie? okej. teraz tak.
4.Musimy stworzyć Random, z angielskiego jest to "Przypadek, przypadkowa" tak tłumacząc :d więc tworzymy go. a jest to zrobić bardzo łatwo.. :D
tylko teraz tak! !! ! Nie dawajcie tutaj w forward i public nazwy ze zmiennej! dawajcie nazwe tą, co robiliście w SetTimer. MUSICIE TO ZAUWAŻYĆ! dopiero w SendClientMessage dajecie to, co zrobiliśmy w zmiennej :D
Kod:

forward RandomoweText();
public RandomoweText()
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, RandomoweTexty[random(sizeof(RandomoweTexty))]);
return 1;
}


// Tak wiem, że dla tych co już długo siedzą w pawn jest łatwe... ale robie to dlatego, zeby sam zapamiętywać, i pomagać tym , co dopiero się uczą... więc no. to mój pierwszy poradnik.. więc .. mogę coś się pomylić czasem... ale nie powinienem.\\[/code]

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: randomowe :: wiadomości :: czatowe :: pare :: minut?
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:







Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,54 sekundy. Zapytań do SQL: 20