Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2019-01-19, 03:35 Użytkowników: 77455
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
Skalowanie interfejsu
Autor Wiadomość

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 16
Na forum: 1863 dni
Posty: 371
Piwa: 1232
Respekt: 76,8

Wysłany: 2019-01-08, 14:27   Skalowanie interfejsu



Witam, dziś opisze wam skalowanie metodą Brzysia jest ono bardzo proste i na pewno pomoże wam w codziennej pracy.
Zaczynając:

Ustalmy pozycję naszego interfejsu.


sW guiGetScreenSize()

--Jeśli chcemy pozycjonować od lewej
x koordynaty -- Od pixela 0 do pixela po środką ekranu

--Jeśli chcemy środek ekranu
x sW/-- Środek ekranu

-- Jeśli chcemy pozycjonować od prawej 
x sW koordynaty -- od ostatniego pixela szerokości do środka ekranu


~sW to nic innego niż screenWidth(szerokość obrazu)
~ koordynaty to po prostu pozycja w której chcemy nasz interfejs
Przy 1920x1080 powinno nam to zwrócić wartość ~1920(zależnie od tego czy gramy w oknie czy nie)

Stwórzmy pozycję dla prawego górnego rogu

local widthheight 400300 
local xsW-width-100height+100


width i height to rozmiary naszego obrazka

Jako że MTA pozycjonuje grafiki na ekranie od lewego i górnego brzegu grafiki musimy ustalić 'margines' od prawego i górnego brzegu ekranu(jako że zastosowaliśmy 'sW-' to margines robimy od prawego brzegu)
100 to dodatkowy odstęp od brzegów(grafika bez tego idealnie by do nich przylegała)

Zoom który zaraz wam przedstawie powstał po to, by przy niższych rozdzielczościach grafika odpowiednio się zmniejszała, przy 800x600 grafika zajęłaby idealnie pół ekranu bo tyle właśnie zajmuje pixeli, a przy 1920x1080 była by bardzo mała.

Założenie ów skalowania polega na tym, że rozmiar grafiki jest niejako mnożony przez ów zoom co daje nam odpowiednią skale.
Grafiki tworzymy na 'baseX' np w Photoshop, najlepiej robić to w dokumencie 1920x1080 i skalować według poniższego wzoru.
Jeśli jednak tworzycie w dokumencie dla przykładu 1280x1024 to wtedy 'baseX' wyniesie 1280, pamiętajcie jednak że na wyższych rozdzielczościach grafika będzie za mała.
Grafiki takie exportujemy w takiej rozdzielczości, jaką zajmują na ekranie dokumentu.(najlepiej zaznaczyć, pobrać wymiary i wyexportować)


SWSH guiGetScreenSize()

local baseX 1920 -- rozdzielczość bazowa Xna której opieramy interfejsPowyżej tej rozdzielczości interfejs będzie zbyt mały.
local zoom 1 
local minZoom -- maksymalne zmniejszenie interfejsu (tutajdwukrotne)
if SW baseX then -- jeśli rozdzielczość mojego ekranu jest mniejsza niż bazowastopniowo zwiększamy zmniejszenie interfejsu
    zoom math.min(minZoombaseX/SW)
end


Dzięki wcześniejszemu wytłumaczeniu mam nadzieje że kod ów jest zrozumiały.

Skalowanie w dół(widoczne tutaj) a nie w górę zapewnia nam o wiele mniejszą stratę jakości grafiki, tym sposobem nie przeskalujemy grafiki w górę(na większe rozdzielczości) w przeciwieństwie do takiego np. sW*0.5

Co musimy w takim razie zmienić we wcześniej podanych wymiarach?


local widthheight 400/zoom300/zoom 
local xscreenW-width-100/zoomheight+100/zoom


Teraz tworzymy grafikę z wyżej podanym zmiennymi, możemy uprościć ów kod za pomocą funkcji która będzie nam zwracać te wartości po wpisaniu żądanej pozycji i wymiarów grafik(ja mam tak to zrobione) by nie robić miliona zmiennych w kodzie).

Pierwotnym twórcą poradnika jest Brzysiek, wrzucone na MTA DC przez Value, Edytowane i szerzej opisane Allerek.
Źródła:https://discord.gg/ZhgyfrE

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

Ziomalloo 
LUA here, LUA now.





Informacje
Nick w MP: Liberty
Wiek: 20
Na forum: 854 dni
Posty: 349
Piwa: 1464
Respekt: 110,5
Respekt: 110,5

Wysłany: 2019-01-08, 16:25   



Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

_________________
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 16
Na forum: 1863 dni
Posty: 371
Piwa: 1232
Respekt: 76,8

Wysłany: 2019-01-08, 16:26   



"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Xrent

Ziomalloo 
LUA here, LUA now.





Informacje
Nick w MP: Liberty
Wiek: 20
Na forum: 854 dni
Posty: 349
Piwa: 1464
Respekt: 110,5
Respekt: 110,5

Wysłany: 2019-01-09, 15:55   



"koxpl2x22" napisał/a:

"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA


Dobrze napisałeś - tylko polskie xD Strugasz durnia? Chyba nigdy nie widziałeś telewizora Full HD. Zaraz to do telewizora i prześlę screena :)

Komputer: 1366x768


Telewizor: 2K (Odpalono MTA na komputerze w takiej rozdzielczości)


Czyli - nie polecam.

_________________
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 16
Na forum: 1863 dni
Posty: 371
Piwa: 1232
Respekt: 76,8

Wysłany: 2019-01-09, 19:48   



"Ziomalloo" napisał/a:

"koxpl2x22" napisał/a:

"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA


Dobrze napisałeś - tylko polskie xD Strugasz durnia? Chyba nigdy nie widziałeś telewizora Full HD. Zaraz to do telewizora i prześlę screena :)

Komputer: 1366x768
Obrazek

Telewizor: 2K (Odpalono MTA na komputerze w takiej rozdzielczości)
Obrazek

Czyli - nie polecam.

Podaj mi kod tego jak to wyskalowałeś bo to na 100% nie jest zrobione dobrze ;p
Poza tym "tym sposobem nie przeskalujemy grafiki w górę(na większe rozdzielczości)"
I zaraz wyśle to jak to skalowanie wygląda jak jest dobrze zrobione

[ Dodano: 2019-01-09, 19:57 ]

32 cale 1920x1080, pełny ekran w oknie

19 cali 1280x1024, pełny ekran w oknie

Grafiki projektowane na dokumencie 1920x1080

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

boszboszek 
HEY





Informacje
Nick w MP: boszboszek
Wiek: 18
Na forum: 812 dni
Posty: 137
Piwa: 1257
Respekt: 111
Respekt: 111

Wysłany: 2019-01-10, 16:22   



"Ziomalloo" napisał/a:

"koxpl2x22" napisał/a:

"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA


Dobrze napisałeś - tylko polskie xD Strugasz durnia? Chyba nigdy nie widziałeś telewizora Full HD. Zaraz to do telewizora i prześlę screena :)

Komputer: 1366x768
Obrazek

Telewizor: 2K (Odpalono MTA na komputerze w takiej rozdzielczości)
Obrazek

Czyli - nie polecam.


Jak nie umiesz korzystać z tego sposobu skalowania, to nie dziw się że Ci nie działa. Jakoś ja tym skalowaniem pozycjonuje swój interfejs i NIGDY nie miał problemu takiego o jakim wspominasz.

A co do poradnika, to już jest taki na tym portalu wykonany przeze mnie, więc nie powiem po co go kopiować i w utrudniony sposób go tłumaczyć.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: skalowanie :: interfejsu
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,36 sekundy. Zapytań do SQL: 20