Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-09-26, 11:10 Użytkowników: 76242
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj



Poprzedni temat :: Następny temat
Skalownie odśrodkowe.
Autor Wiadomość

boszboszek 
HEY





Informacje
Nick w MP: boszekbosz
Wiek: 17
Na forum: 697 dni
Posty: 122
Piwa: 939
Respekt: 105,8
Respekt: 105,8

Wysłany: 2018-08-13, 19:15   Skalownie odśrodkowe.



Witam,
chciałbym nauczyć wielu "skrypterów" skalowania odśrodkowego. Bo jak patrze na niektórych skalowanie, to łapie się za głowę. Jedynym minusem tego skalowania jest wymóg posiadania monitora full hd.

Jeżeli chcemy wyskalować cokolwiek - musimy pobrać rozdzielczość ekranu gracza.

local sxsy guiGetScreenSize() -- zwraca nam oś X i oś Ynp1920 1080



Następnie tworzymy zmienną, która będzie dzieliła naszą oś X(1920) na oś X clienta.

zmienna 1920/sx


Czyli jak skalujemy w full hd to zmienna będzie równa 1 - wynika to z prostego obliczenia (1920/1920 = 1)

Musimy nauczyć się też pozycjonować interfejs:

Od prawej do środka:
sx wartosc/zmiennasy wartosc/zmiennawidth/zmiennaheight/zmienna


Od lewej do środka:
wartosc/zmiennasy wartosc/zmiennawidth/zmiennaheight/zmienna


Środek:
sx/wartosc/zmiennasy wartosc/zmiennawidth/zmienanheight/zmienna


Pamiętajcie też, że jeżeli chcecie wyskalować obrazek w dobrej jakości to powiększenie jego musi być proporcjonalne tzn. IMG jest w wymiarach 300x300, jeżeli chcemy go poszerzyć dwukrotnie - musimy też tak samo powiększyć drugą wartość, np. 600x600. Wtedy jest mała utrata jakości.

Mam nadzieję, że Wam pomogłem - jeżeli są jakieś błędy, to proszę o poprawienie mnie. Z góry dziękuje :D

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Pevo 
Ja wiem lepiej





Informacje
Nick w MP: Pevo
Wiek: 7
Na forum: 782 dni
Posty: 330
Piwa: 328
Respekt: 305,8
Respekt: 305,8Respekt: 305,8Respekt: 305,8

Wysłany: 2018-08-13, 19:20   



Bardzo dobry i wartościowy poradnik. Wszystko pięknie rozpisane :D

_________________
Discord: Pevo#3511
GG: 64700204
Moja strona: W budowie
Postaw piwo autorowi tego posta
 

Kalizman 





Informacje
Wiek: 16
Na forum: 843 dni
Posty: 1271
Piwa: 2734
Respekt: 278,3
Respekt: 278,3Respekt: 278,3Respekt: 278,3

Wysłany: 2018-08-13, 21:35   



polecałbym dodać na sam koniec poradnika całe skalowanie i jakiś przykład (niekoniecznie)

_________________

Support-Team: 09.09.2018r

Postaw piwo autorowi tego posta
 

OchIAch 





Informacje
Nick w MP: OchIAch
Wiek: 19
Na forum: 306 dni
Posty: 137
Piwa: 308
Respekt: 95,3

Wysłany: 2018-08-27, 16:09   



Średnio zrozumiałe. Dasz jakiś przykład? Zamiast np. zmienna/wartość co mam wpisać?

_________________






~Wiele dziedzin, jeden człowiek~
Postaw piwo autorowi tego posta
 

ST4GE 





Informacje
Nick w MP: nichos
Wiek: 15
Na forum: 77 dni
Posty: 81
Piwa: 39
Respekt: 61

Wysłany: 2018-08-28, 18:30   



"OchIAch" napisał/a:

Średnio zrozumiałe. Dasz jakiś przykład? Zamiast np. zmienna/wartość co mam wpisać?


Jak to co masz wpisać? Zmienna to zmienna i definiujesz jej nazwę według siebie...

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: skalownie :: odśrodkowe.
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:







Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 20