Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-04-23, 19:13 Użytkowników: 74297
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
Skryptowanie, "komendy&
Autor Wiadomość

AdrianAkaMlody 





Informacje
Wiek: 22
Na forum: 603 dni
Posty: 6
Respekt: 50

Wysłany: 2018-01-08, 17:11   Skryptowanie, "komendy&



Siemanko, właśnie ogarnąłem "komendy" na napisanie skryptu w .lua. (np otwórz, zamknij bramę)
I teraz chciałbym żeby ktoś ocenił skrypt na spawn sultana:



sultan = spawnVehicle ( 560 right )
function sultan
end
addComandHandler ( "sp sultan" sultan )



Chciałbym, żeby respił się po prawej stronie, lecz nie wiem, czy dobrze to zrobiłem.

I jeszcze jedna prośba, mógłby ktoś podać link do jakiegoś poradnika w którym będą opisane wszystkie komendy typu:
function,
OutputChatBox

etc.

Ostatnio zmieniony przez Emm 2018-01-09, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

amited 





Informacje
Nick w MP: Amited
Wiek: 18
Na forum: 750 dni
Posty: 1175
Piwa: 556
Respekt: 416
Respekt: 416

Wysłany: 2018-01-09, 15:23   



function, outputChatBox masz na wiki wystarczy poszukać. Co do komendy to porównaj sobie do mojej:

function sultan(plr,cmd)
local x,y,z=getPlayerPosition(plr)
createVehicle(id sultana,x,y+2,z)
end
addCommandHandler("sultan",sultan)


_________________
"amited" napisał/a:
Postaw piwo autorowi tego posta
 

DevJumpDj 
Developer





Informacje
Nick w MP: DeMoNeK_
Wiek: 19
Na forum: 511 dni
Posty: 94
Piwa: 364
Respekt: 105,3
Respekt: 105,3

Wysłany: 2018-01-09, 15:23   



Tak, poczytaj wiki.

Tutaj masz przykładowy kod komendy

 function respSultan(plrcmd)
local sultan createVehicle(idxyzrotacja)
warpPedInToVehicle(plrsultan)
end
addCommandHandler("komenda"respSultan)


Definicja funkcji:
 function nazwaFunkcji(argument1argument2)  end kończenie funkcji


_________________

Project: Apocalipse - Przeżyj w świecie postapo!

Discord: https://discord.gg/FTxP7ee

Postaw piwo autorowi tego posta
 

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 15
Na forum: 1593 dni
Posty: 363
Piwa: 1040
Respekt: 76,8

Wysłany: 2018-01-09, 15:43   Re: Skryptowanie, "komendy&



"AdrianAkaMlody" napisał/a:

Siemanko, właśnie ogarnąłem "komendy" na napisanie skryptu w .lua. (np otwórz, zamknij bramę)
I teraz chciałbym żeby ktoś ocenił skrypt na spawn sultana:



sultan = spawnVehicle ( 560 right )
function sultan
end
addComandHandler ( "sp sultan" sultan )


Chciałbym, żeby respił się po prawej stronie, lecz nie wiem, czy dobrze to zrobiłem.

I jeszcze jedna prośba, mógłby ktoś podać link do jakiegoś poradnika w którym będą opisane wszystkie komendy typu:
function,
OutputChatBox

etc.



Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

spawnVehicle

polecałbym zamienić na o wiele częstsze

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

createVehicle

do tego

local x,y,getElementPostion(Player)
function sultan()
if isPedInVehicle(Playerthen return end
createVehicle(560,x,y-5,z+1.2)
end
addCommandHandler("sultan"sultan)

Powinno działać ale na 100% ktoś niżej znajdzie błąd (zgaduje że przy getElementPositon :p )

_________________
I got love а feel.
I got you my mind.
I got love my skill.
My la-la-la-love.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

AdrianAkaMlody 





Informacje
Wiek: 22
Na forum: 603 dni
Posty: 6
Respekt: 50

Wysłany: 2018-01-09, 17:05   



Czytałem wiki, nawet dużo, lecz **** rozumiem. Szybciej zrozumiem 1000 linijek skryptu studiując go samemu, niż czytając wiki, dlatego prosiłbym o jakiś inny link.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

amited 





Informacje
Nick w MP: Amited
Wiek: 18
Na forum: 750 dni
Posty: 1175
Piwa: 556
Respekt: 416
Respekt: 416

Wysłany: 2018-01-09, 17:17   



AdrianAkaMlody, przeciez sa przyklady na wiki

_________________
"amited" napisał/a:
Postaw piwo autorowi tego posta
 

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 15
Na forum: 1593 dni
Posty: 363
Piwa: 1040
Respekt: 76,8

Wysłany: 2018-01-09, 19:11   



"AdrianAkaMlody" napisał/a:

Czytałem wiki, nawet dużo, lecz **** rozumiem. Szybciej zrozumiem 1000 linijek skryptu studiując go samemu, niż czytając wiki, dlatego prosiłbym o jakiś inny link.

Podałem ci gotowy kod, który pewnie wymaga tylko małej poprawki ;)

_________________
I got love а feel.
I got you my mind.
I got love my skill.
My la-la-la-love.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

amited 





Informacje
Nick w MP: Amited
Wiek: 18
Na forum: 750 dni
Posty: 1175
Piwa: 556
Respekt: 416
Respekt: 416

Wysłany: 2018-01-09, 21:07   



koxpl2x22, mały kod to małe poprawki... Player to kto to jest w twoim kodzie? Gdzie są argumenty komendy? Skoro "na 100%" twoj kod ma błędy to go nie wklejaj...

_________________
"amited" napisał/a:
Postaw piwo autorowi tego posta
 

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 15
Na forum: 1593 dni
Posty: 363
Piwa: 1040
Respekt: 76,8

Wysłany: 2018-01-09, 21:28   



"amited" napisał/a:

koxpl2x22, mały kod to małe poprawki... Player to kto to jest w twoim kodzie? Gdzie są argumenty komendy? Skoro "na 100%" twoj kod ma błędy to go nie wklejaj...

Skoro na 100% ma błędy to na 100% ktoś go poprawi, na 100% chociaż w jakimś stopniu nakieruje twórce tematu ;) i na 100% ten dział nie służy do 'gotowych skryptów' bo jest od tego temat

_________________
I got love а feel.
I got you my mind.
I got love my skill.
My la-la-la-love.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

amited 





Informacje
Nick w MP: Amited
Wiek: 18
Na forum: 750 dni
Posty: 1175
Piwa: 556
Respekt: 416
Respekt: 416

Wysłany: 2018-01-10, 15:16   



koxpl2x22, Jak nie służy? Kto chce ten daje gotowce kto nie chce nie daje ale tym bardziej błędnych kodów...

_________________
"amited" napisał/a:
Postaw piwo autorowi tego posta
 

koxpl2x22 
MAPPER-ALLEREK





Informacje
Nick w MP: ALLEREK
Wiek: 15
Na forum: 1593 dni
Posty: 363
Piwa: 1040
Respekt: 76,8

Wysłany: 2018-01-10, 17:32   



"amited" napisał/a:

koxpl2x22, Jak nie służy? Kto chce ten daje gotowce kto nie chce nie daje ale tym bardziej błędnych kodów...

http://www.gtao.pl/szukam-skryptu-mta-vt5443.htm
Do gotowców jest ten post panie znawco forum

_________________
I got love а feel.
I got you my mind.
I got love my skill.
My la-la-la-love.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

noose 
JESTĘ SKRYPTERĘ





Informacje
Wiek: 27
Na forum: 792 dni
Posty: 224
Piwa: 1695
Respekt: 155,8
Respekt: 155,8Respekt: 155,8

Wysłany: 2018-01-11, 17:36   



"amited" napisał/a:

function sultan(plr,cmd)
local x,y,z=getPlayerPosition(plr)
createVehicle(id sultana,x,y+2,z)
end
addCommandHandler("sultan",sultan)

amited, koxpl2x22, ten kod nie będzie działał, próbowałem tak kiedyś ;P bo x i y to nadal kierunki świata. Jeśli staniecie postacią kierując się centralnie na północ, to zgoda, wtedy zadziała. natomiast jeśli obrócicie sie o 90stopni, to obiekt, w tym przypadku Sultan, spawnie sie przed Wami :P

_________________
Moja Twórczość
http://goo.gl/zxIXv3 - update@13.08
http://goo.gl/dMIzil - update@22.10
http://goo.gl/MuqJhx
http://goo.gl/6b95WJ
http://goo.gl/saOKDJ
NOWOŚCI!
http://goo.gl/gp5ORq - update@22.10
http://goo.gl/XkyxAR - update@22.10
Postaw piwo autorowi tego posta
 

amited 





Informacje
Nick w MP: Amited
Wiek: 18
Na forum: 750 dni
Posty: 1175
Piwa: 556
Respekt: 416
Respekt: 416

Wysłany: 2018-01-11, 18:38   



noose, no co ty nie powiesz? jak autor sobie będzie chciał to sobie zrobi to z offsetami ważne żeby miał DZIAŁAJĄCĄ komendę.

_________________
"amited" napisał/a:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: skryptowanie :: quotkomendyquot
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 21