Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2017-03-01, 20:55 Użytkowników: 68756
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Stawianie serwera Roleplay
Autor Wiadomość

KurczakSwaj 




Informacje
Nick w MP: KurczakSwaj
Wiek: 17
Na forum: 1521 dni
Posty: 154
Piwa: 73
Respekt: 102
Respekt: 102


Wysłany: 2016-10-23, 11:23   Stawianie serwera Roleplay



Cześć! Przez kilka lat obserwacji, podejmowania prób postawienia serwera i wymiany informacji z szerokim gronem osób, które w mniejszym lub większym stopniu zajmowało się tworzeniem serwerów wyrobiłem w sobie poglądy, które niejednokrotnie okazują się zgodne z rzeczywistością więc postanowiłem je tutaj opublikować. Poradnik, trochę w formie przemyśleń będzie miał na celu przybliżyć potencjalnemu twórcy jak wygląda sytuacja, oraz nakłonienia do przemyśleń - czy naprawdę warto.


Wprowadzenie


Zacznijmy więc od początku - na pewno tego chcesz? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jaka odpowiedzialność ciąży na barkach osoby, która tworzy serwer. To naprawdę czasochłonne zajęcie, które zmusza do podejmowania decyzji mogących mieć w późniejszym czasie odbicie na nas, naszym samopoczuciu i opinii. Decydując się na takie przedsięwzięcie musisz poważnie zastanowić się, czy nie będzie to kolidowało z Twoim życiem prywatnym. Pamiętaj, że są rzeczy ważne i mniej ważne, a patrząc na realia nie ma co się oszukiwać - nie SA-MP, a szkoła czy praca zapewni Ci lepsze życie. Przed podejmowaniem jakichkolwiek kroków poważnie zastanów się, czy masz na to czas i środki - ponieważ może okazać się, że będziesz musiał wyłożyć pieniądze z własnej kieszeni.


Dobór Ekipy


Moim zdaniem najważniejszy aspekt, który należy omówić, ponieważ tak naprawdę to od tego jakimi ludźmi się otaczamy zależy przyszłość serwera. Nie trudno się domyślić się, że samemu dużo nie zdziałamy, jednak pamiętaj, że nie ilość jest wyznacznikiem dobrej Ekipy. Na forach tematycznych, poświęconych serii GTA znajduje się od groma ogłoszeń o tym, że ktoś kogoś szuka, ktoś kimś zostanie i na pierwszy rzut oka wydaje się to fantastyczne rozwiązanie, bo bez problemu możemy skompletować ludzi na wszystkie ważne stanowiska, ale czy warto korzystać z takich usług? No nie bardzo. Tak naprawdę nie wiemy nic o drugiej osobie, o jego poglądach, charakterze i podejściu do całej tej sprawy i jeśli w przypadku pełnienia przez daną osobę funkcji o niskich uprawnieniach nie może przysporzyć nam większych problemów tak w sytuacji, gdy delikwent pełni funkcję zarządu odpowiedzialną za jeden z kluczowych elementów (host, programista czy webmaster) możemy spotkać się z niemiłą sytuacją i najprościej mówiąc - zostać na lodzie.

Nowe twarze to dobre rozwiązanie do zasilenia grona administracyjnego na stanowisku opiekuna rozgrywki, ponieważ są w większym stopniu obeznani z grą IC i panującym w grze klimatem - kto lepiej zrozumie gracza niż gracz :)

Jeśli chodzi zaś o zasiedlanie wyższych funkcji należy kierować się naszymi osobistymi znajomościami. Oferować to stanowisko osobie, na której możemy polegać i dzielicie podobne poglądy odnośnie tego jak taki serwer ma wyglądać.
Należy też pamiętać, że taka osoba nie powinna być czynnym graczem serwera, ale o tym więcej później.


Gracze, a reklama


Liczba graczy serwrów Roleplay w Polsce na przestrzeni ostatni lat diametralnie zmalała, tak więc w tej kwestii może być ciężko. Zapewne wiele osób uważa, że wystarczy wykupić nagłówek na jakiejś stronie, zakładkę HOSTED i gracze sami przyjdą - nic bardziej mylnego. O serwerach Roleplay najczęściej dowiadujemy się na dwa sposoby - ktoś nam powie lub sami szukamy po zapowiedziach. Tak więc jeśli mamy budżet to śmiało, można spróbować, ale nikt Wam złotych gór nie obiecuje. Dużym autem jest też posiadanie w Ekipie rozpoznawalnej osoby, ale taki zabieg może przyciągnąć ewentualnie graczy, którzy kilka lat służby już odbyli i bardzo często osiedlili się gdzieś na stałe - nie mówiąc, że o takie osobowości może być ciężko.


Skrypt


Unikalny, innowacyjny, autorski i co by tu jeszcze dodać? Jasne, masz własny skrypt - super! Posiadasz autorskie rozwiązanie - jeszcze bardziej super! Ale czy to wszystko jest potrzebne? Okazuje się, że nie, nie jest :) Stawiając na skrypt pisany od zera widać, że nasz zapał do postawienia serwera jest większy, aczkolwiek skrypty z sieci też mają szansę. Wiem, zaraz ktoś będzie pisał, żebym podał przykład takiego serwera, który nadal funkcjonuje - no chyba nie mogę, ale nie widzę problemu w wskazaniu serwerów z autorskim skryptem, które upadły. Tak naprawdę mało kogo obchodzi czy serwer bazuje na new.pwn, czy honest.pwn - dla gracza ważne są oferujące przez niego możliwości i jak najmniejsza liczba błędów. Należy jednak uważać przy dodawaniu do kodu nowych rzeczy, ponieważ między "super", a "do dupy" jest bardzo cienka linia, którą łatwo przekroczyć.

Dla przykładu opiszę coś, co widziałem na jednym rosyjskim serwerze;
po wejściu do gry i dopełnieniu rejestracji pojawiamy się w samolocie. Lektor czyta nam fabułę, jednak tej ani trochę nie zrozumiałem ze względu na brak znajomości języka. Nagle widok przechodzi na samolot, który zaczyna dymić się i traci wysokość, po czym odzyskujemy panowanie nad naszą postacią, bierzemy spadochron i udajemy się do wyjścia - dalej już tylko skok i lądowanie na startowej wyspie - ja byłem pod ogromnym wrażeniem i gdyby nie język zapewne poświęciłbym serwerowi więcej uwagi, bo to jest właśnie coś unikalnego.


Po co to robisz?


Osoby, z którymi miałem przyjemność rozmawiać na przestrzeni ostatnich kilku lat dzielą się na dwie grupy. Pierwsza, moim zdaniem lepsza to ludzie, którzy tworzą serwery, ponieważ zarządzanie czy skryptowanie sprawia im przyjemność. Druga, o której mojej "brzydkiej" opinii nie będę przedstawiał to osoby tworzące serwer w celu posiadania dóbr w rozgrywce i właśnie temu procederowi poświęcają największą uwagę. Na przełomie 2011/12 miałem przyjemność pełnić rolę GameMastera na serwerze MTA. Zaczynając grę był to typowy świeżak - 6 osób w godzinach szczytu licząc trzech członków ekipy. Może dlatego, że ówczesne MTA miało do zaoferowania bodajże dwa inne serwery Roleplay udało się tą liczbę zwiększyć - niekiedy do 40 graczy co moim zdaniem było dużym osiągnięciem, ponieważ serwer nie był nigdzie reklamowany. Niestety nic nie może wiecznie trwać i liczba ta zaczęła maleć, a powód był prosty - zarząd postawił na grę IC. Nie zabraniam nikomu, ba czasem sam tak postępowałem, ale jest granica i pamiętajcie, że ranga i uprawnienia nie powinny być wykorzystywane do rozgrywki IC.


Podsumowując



1. Jeśli masz sporo wolnego czasu - droga wolna.
2. Współpracuj z osobami, które znasz i możesz im zaufać.
3. Zwykła reklama wystarczy, jednak jeśli masz środki - nie zaszkodzi zasięgnąć po coś więcej. Ponadto czasem warto wykorzystać znajomości, jeśli takowe posiadamy.
4. Skrypt nie musi być autorski, ważne żeby był grywalny,
5. Rób to z przyjemności, nie dla korzyści.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: stawianie :: serwera :: roleplay
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 19