Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2017-08-18, 18:06 Użytkowników: 71075
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Texture Studio - mappuj w grze!
Autor Wiadomość

Real 





Informacje
Nick w MP: Real
Wiek: 24
Na forum: 1471 dni
Posty: 4
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2017-07-15, 21:30   Texture Studio - mappuj w grze!



Czym jest Texture Studio?
- Texture Studio (TS) jest to edytor obiektów SA:MP in-game (czyli w grze). Dzięki temu możemy w bardzo komfortowy sposób mappować w SA:MP.

Czym charakteryzuje się TS?
+ Przede wszystkim mappujemy w grze, dzięki czemu możemy od razu testować obiekty i widzieć je "na żywo"
+ Możliwość stawiania obiektów przy użyciu jednej komendy z ID obiektu.
+ Różne sposoby edycji obiektu (przesuwanie poprzez zaczepienie, komendy na obroty o stopnie czy koordynaty)
+ Wybieranie tekstur in-game, czyli po wpisaniu odpowiedniej komendy wyświetlają nam się tekstury i możemy wybrać jaką chcemy
+ Możliwość kopiowania tekstury, obiektu.
+ Możliwość wyboru koloru teksturki, zmiany dowolnego indeksu poprzez przyjazne menu
+ Udogodnienia takie jak /flymode czy menu zamiast komend
+ Możliwość zapisywania mapy na różne sposoby (wybieramy rodzaj obiektów, np. dynamic, zapisujemy w .pwn lub .txt)

Instalacja
1. Pobieramy serwer SA:MP z oficjalnej strony http://www.sa-mp.com/download.php
2. Pobieramy paczkę z Texture Studio z oficjalnej strony https://github.com/Pottus/Texture-Studio/
3. Wypakowujemy serwer SA:MP i wrzucamy do niego zawartość Texture Studio
4. Odpalamy samp-server.exe
5. Uruchamiamy SA:MP i naszym oczom powinien ukazać się nasz serwer Texture Studio.

Odczyt/Zapis mapy
Jeśli jesteśmy w głównym katalogu naszego serwera to przechodzimy do scriptfiles\tstudio.
SavedMaps - utworzone i zapisane mapy w TS z rozszerzeniem .db (odczytywane tylko w Texture Studio, nie na normalnym serwerze)
ExportMaps - mapy wyeksportowane przy skończonej pracy
ImportMaps - mapy do wgrania na Texture Studio
Jeśli chcemy obiekty przekazać pawnerowi to dajemy mu plik .txt lub .pwn z obiektami

Zapis mapt
- jeśli zaczynamy pracę to na początku komenda /newmap i wpisujemy nazwę mapki
- jeśli skończymy to używamy komendy /export do zapisania w .txt lub /exportmap do zapisania na inny sposób
- wybieramy odpowiednie parametry (na serwer zaleca się CreateDynamicObject)

Odczyt mapy
- aby poprawnie odczytać mapę z teksturami w TS wklejamy plik .db do SavedMaps, uruchamiamy komendą /loadmap i na koniec eksportujemy.
- możemy też użyć /importmap i wgrać obiekty z .txt lub .pwn zapisanych w ImportMaps

Komendy oraz film prezentujący
- Wszystkie komendy dostępne w TS znajdziecie pod komendą /ts w kategoriach i z opisem po kliknięciu (po angielsku) lub w linku z pobieraniem TS'a (też po ang.)
- Filmik instruktażowy pokazuje, jak działa TS i jak to wszystko wygląda, polecam zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=yk9oKoRJdds

Jeśli chcecie więcej i przede wszystkim spis komend z dokładnym polskim tłumaczeniem tylko napiszcie, a jeśli będzie poparcie na pewno napiszę i pomogę. Osobiście bardzo polecam do mappowania, jest 100x lepsze od tych innych Constructionów i MapEditorów. Na początku trzeba trochę te komendy ogarnąć, ale możliwości jest multum i obiekty na prawdę są lepsze :)


Postaw piwo autorowi tego posta
 

Bander 





Informacje
Nick w MP: Banderas
Wiek: 20
Na forum: 241 dni
Posty: 9
Piwa: 3
Respekt: 90

Wysłany: 2017-07-19, 11:36   



Świetna sprawa, jak najbardziej polecam.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

The_Stefan 





Informacje
Nick w MP: The_Stefan
Wiek: 18
Na forum: 1474 dni
Posty: 15
Piwa: 123
Respekt: 45,3

Wysłany: 2017-07-20, 19:02   



Polecam używałem tego programu 3 lata temu :)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Grabarz123 





Informacje
Nick w MP: SAMP
Wiek: 20
Na forum: 82 dni
Posty: 3
Piwa: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2017-07-27, 19:21   



Pomoże ktoś :D ?

----------
Loaded log file: "server_log.txt".
----------

SA-MP Dedicated Server
----------------------
v0.3.7-R2, (C)2005-2015 SA-MP Team

[10]
[10] Server Plugins
[10] --------------
[10] Loading plugin: crashdetect
[10] Failed.
[10] Loading plugin: sscanf
[10] Failed.
[10] Loading plugin: streamer
[10] Failed.
[10] Loading plugin: filemanager
[10] ******************
[10] ** FILE MANAGER **
[10] ** Loaded **
[10] ** Version 1.5 **
[10] ******************
[10] Loaded.
[10] Loaded 1 plugins.

[10]
[10] Filterscripts
[10] ---------------
[10] Loading filterscript 'tstudio.amx'...
[10] Loading filterscript 'fsdebug.amx'...
[10]
*********************
* SA:MP DEBUG 0.2 *
[10] * By Simon Campbell *
*********************
[10] * Version: 0.5d *
*********************
[10] * -- LOADED *
*********************

[10] Loaded 2 filterscripts.

[10]
/*-----------------------------------*\
[10] |*=====[TS Base GameMode Loaded]=====*|
[10] \*-----------------------------------*/

[10] Number of vehicle models: 0

Postaw piwo autorowi tego posta
 

gadzber1 





Informacje
Wiek: 19
Na forum: 269 dni
Posty: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2017-07-31, 21:40   



Zainstaluj może to https://www.microsoft.com...ls.aspx?id=8328 też się trochę męczyłem i pomogło mi

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Hicek09 





Informacje
Nick w MP: Hicek09
Wiek: 16
Na forum: 449 dni
Posty: 7
Respekt: 50

Wysłany: 2017-08-14, 03:26   



Jest to jedna z lepszych funkcji. Bardzo dobrze mi się kiedyś mappowalo co nigdy tego nie robiłem a dzięki temu na swrwerze jednym były moje roboty różne (nie duże ale jednak) fajne i łatwe w obsłudze. Poradnik spoko. Propsy

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: texture :: studio :: mappuj :: grze!
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 20