Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2018-05-22, 23:45 Użytkowników: 74594
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
Texture Studio - mappuj w grze!
Autor Wiadomość

Real 





Informacje
Nick w MP: Real
Wiek: 25
Na forum: 1748 dni
Posty: 11
Piwa: 2
Respekt: 100
Respekt: 100

Wysłany: 2017-07-15, 21:30   Texture Studio - mappuj w grze!



Czym jest Texture Studio?
- Texture Studio (TS) jest to edytor obiektów SA:MP in-game (czyli w grze). Dzięki temu możemy w bardzo komfortowy sposób mappować w SA:MP.

Czym charakteryzuje się TS?
+ Przede wszystkim mappujemy w grze, dzięki czemu możemy od razu testować obiekty i widzieć je "na żywo"
+ Możliwość stawiania obiektów przy użyciu jednej komendy z ID obiektu.
+ Różne sposoby edycji obiektu (przesuwanie poprzez zaczepienie, komendy na obroty o stopnie czy koordynaty)
+ Wybieranie tekstur in-game, czyli po wpisaniu odpowiedniej komendy wyświetlają nam się tekstury i możemy wybrać jaką chcemy
+ Możliwość kopiowania tekstury, obiektu.
+ Możliwość wyboru koloru teksturki, zmiany dowolnego indeksu poprzez przyjazne menu
+ Udogodnienia takie jak /flymode czy menu zamiast komend
+ Możliwość zapisywania mapy na różne sposoby (wybieramy rodzaj obiektów, np. dynamic, zapisujemy w .pwn lub .txt)

Instalacja
1. Pobieramy serwer SA:MP z oficjalnej strony http://www.sa-mp.com/download.php
2. Pobieramy paczkę z Texture Studio z oficjalnej strony https://github.com/Pottus/Texture-Studio/
3. Wypakowujemy serwer SA:MP i wrzucamy do niego zawartość Texture Studio
4. Odpalamy samp-server.exe
5. Uruchamiamy SA:MP i naszym oczom powinien ukazać się nasz serwer Texture Studio.

Odczyt/Zapis mapy
Jeśli jesteśmy w głównym katalogu naszego serwera to przechodzimy do scriptfiles\tstudio.
SavedMaps - utworzone i zapisane mapy w TS z rozszerzeniem .db (odczytywane tylko w Texture Studio, nie na normalnym serwerze)
ExportMaps - mapy wyeksportowane przy skończonej pracy
ImportMaps - mapy do wgrania na Texture Studio
Jeśli chcemy obiekty przekazać pawnerowi to dajemy mu plik .txt lub .pwn z obiektami

Zapis mapt
- jeśli zaczynamy pracę to na początku komenda /newmap i wpisujemy nazwę mapki
- jeśli skończymy to używamy komendy /export do zapisania w .txt lub /exportmap do zapisania na inny sposób
- wybieramy odpowiednie parametry (na serwer zaleca się CreateDynamicObject)

Odczyt mapy
- aby poprawnie odczytać mapę z teksturami w TS wklejamy plik .db do SavedMaps, uruchamiamy komendą /loadmap i na koniec eksportujemy.
- możemy też użyć /importmap i wgrać obiekty z .txt lub .pwn zapisanych w ImportMaps

Komendy oraz film prezentujący
- Wszystkie komendy dostępne w TS znajdziecie pod komendą /ts w kategoriach i z opisem po kliknięciu (po angielsku) lub w linku z pobieraniem TS'a (też po ang.)
- Filmik instruktażowy pokazuje, jak działa TS i jak to wszystko wygląda, polecam zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=yk9oKoRJdds

Jeśli chcecie więcej i przede wszystkim spis komend z dokładnym polskim tłumaczeniem tylko napiszcie, a jeśli będzie poparcie na pewno napiszę i pomogę. Osobiście bardzo polecam do mappowania, jest 100x lepsze od tych innych Constructionów i MapEditorów. Na początku trzeba trochę te komendy ogarnąć, ale możliwości jest multum i obiekty na prawdę są lepsze :)


Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Michatex

Bander 





Informacje
Nick w MP: Banderas
Wiek: 21
Na forum: 518 dni
Posty: 29
Piwa: 14
Respekt: 110
Respekt: 110

Wysłany: 2017-07-19, 11:36   



Świetna sprawa, jak najbardziej polecam.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=wpzYNtZP0OY

Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

OFENSYWA
Postaw piwo autorowi tego posta
 

The_Stefan 





Informacje
Nick w MP: The_Stefan
Wiek: 19
Na forum: 1752 dni
Posty: 15
Piwa: 123
Respekt: 45,3

Wysłany: 2017-07-20, 19:02   



Polecam używałem tego programu 3 lata temu :)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Grabarz123 





Informacje
Nick w MP: SAMP
Wiek: 21
Na forum: 359 dni
Posty: 6
Piwa: 2
Respekt: 50

Wysłany: 2017-07-27, 19:21   



Pomoże ktoś :D ?

----------
Loaded log file: "server_log.txt".
----------

SA-MP Dedicated Server
----------------------
v0.3.7-R2, (C)2005-2015 SA-MP Team

[10]
[10] Server Plugins
[10] --------------
[10] Loading plugin: crashdetect
[10] Failed.
[10] Loading plugin: sscanf
[10] Failed.
[10] Loading plugin: streamer
[10] Failed.
[10] Loading plugin: filemanager
[10] ******************
[10] ** FILE MANAGER **
[10] ** Loaded **
[10] ** Version 1.5 **
[10] ******************
[10] Loaded.
[10] Loaded 1 plugins.

[10]
[10] Filterscripts
[10] ---------------
[10] Loading filterscript 'tstudio.amx'...
[10] Loading filterscript 'fsdebug.amx'...
[10]
*********************
* SA:MP DEBUG 0.2 *
[10] * By Simon Campbell *
*********************
[10] * Version: 0.5d *
*********************
[10] * -- LOADED *
*********************

[10] Loaded 2 filterscripts.

[10]
/*-----------------------------------*\
[10] |*=====[TS Base GameMode Loaded]=====*|
[10] \*-----------------------------------*/

[10] Number of vehicle models: 0

Postaw piwo autorowi tego posta
 

gadzber1 





Informacje
Wiek: 20
Na forum: 546 dni
Posty: 1
Respekt: 50

Wysłany: 2017-07-31, 21:40   



Zainstaluj może to https://www.microsoft.com...ls.aspx?id=8328 też się trochę męczyłem i pomogło mi

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Hicek09 





Informacje
Nick w MP: Hicek09
Wiek: 16
Na forum: 726 dni
Posty: 6
Respekt: 50

Wysłany: 2017-08-14, 03:26   



Jest to jedna z lepszych funkcji. Bardzo dobrze mi się kiedyś mappowalo co nigdy tego nie robiłem a dzięki temu na swrwerze jednym były moje roboty różne (nie duże ale jednak) fajne i łatwe w obsłudze. Poradnik spoko. Propsy

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Tagi: texture :: studio :: mappuj :: grze!
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 18