Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.
Wysłany: 2019-01-08, 14:27


koxpl2x22

MAPPER-ALLEREK






Wiek: 16
Na forum: 2014 dni
Posty: 381
Nick w MP: ALLEREK

Piwa: 1321

Respekt: 106,8
Respekt: 106,8


Witam, dziś opisze wam skalowanie metodą Brzysia jest ono bardzo proste i na pewno pomoże wam w codziennej pracy.
Zaczynając:

Ustalmy pozycję naszego interfejsu.


sW guiGetScreenSize()

--Jeśli chcemy pozycjonować od lewej
x koordynaty -- Od pixela 0 do pixela po środką ekranu

--Jeśli chcemy środek ekranu
x sW/-- Środek ekranu

-- Jeśli chcemy pozycjonować od prawej 
x sW koordynaty -- od ostatniego pixela szerokości do środka ekranu


~sW to nic innego niż screenWidth(szerokość obrazu)
~ koordynaty to po prostu pozycja w której chcemy nasz interfejs
Przy 1920x1080 powinno nam to zwrócić wartość ~1920(zależnie od tego czy gramy w oknie czy nie)

Stwórzmy pozycję dla prawego górnego rogu

local widthheight 400300 
local xsW-width-100height+100


width i height to rozmiary naszego obrazka

Jako że MTA pozycjonuje grafiki na ekranie od lewego i górnego brzegu grafiki musimy ustalić 'margines' od prawego i górnego brzegu ekranu(jako że zastosowaliśmy 'sW-' to margines robimy od prawego brzegu)
100 to dodatkowy odstęp od brzegów(grafika bez tego idealnie by do nich przylegała)

Zoom który zaraz wam przedstawie powstał po to, by przy niższych rozdzielczościach grafika odpowiednio się zmniejszała, przy 800x600 grafika zajęłaby idealnie pół ekranu bo tyle właśnie zajmuje pixeli, a przy 1920x1080 była by bardzo mała.

Założenie ów skalowania polega na tym, że rozmiar grafiki jest niejako mnożony przez ów zoom co daje nam odpowiednią skale.
Grafiki tworzymy na 'baseX' np w Photoshop, najlepiej robić to w dokumencie 1920x1080 i skalować według poniższego wzoru.
Jeśli jednak tworzycie w dokumencie dla przykładu 1280x1024 to wtedy 'baseX' wyniesie 1280, pamiętajcie jednak że na wyższych rozdzielczościach grafika będzie za mała.
Grafiki takie exportujemy w takiej rozdzielczości, jaką zajmują na ekranie dokumentu.(najlepiej zaznaczyć, pobrać wymiary i wyexportować)


SWSH guiGetScreenSize()

local baseX 1920 -- rozdzielczość bazowa Xna której opieramy interfejsPowyżej tej rozdzielczości interfejs będzie zbyt mały.
local zoom 1 
local minZoom -- maksymalne zmniejszenie interfejsu (tutajdwukrotne)
if SW baseX then -- jeśli rozdzielczość mojego ekranu jest mniejsza niż bazowastopniowo zwiększamy zmniejszenie interfejsu
    zoom math.min(minZoombaseX/SW)
end


Dzięki wcześniejszemu wytłumaczeniu mam nadzieje że kod ów jest zrozumiały.

Skalowanie w dół(widoczne tutaj) a nie w górę zapewnia nam o wiele mniejszą stratę jakości grafiki, tym sposobem nie przeskalujemy grafiki w górę(na większe rozdzielczości) w przeciwieństwie do takiego np. sW*0.5

Co musimy w takim razie zmienić we wcześniej podanych wymiarach?


local widthheight 400/zoom300/zoom 
local xscreenW-width-100/zoomheight+100/zoom


Teraz tworzymy grafikę z wyżej podanym zmiennymi, możemy uprościć ów kod za pomocą funkcji która będzie nam zwracać te wartości po wpisaniu żądanej pozycji i wymiarów grafik(ja mam tak to zrobione) by nie robić miliona zmiennych w kodzie).

Pierwotnym twórcą poradnika jest Brzysiek, wrzucone na MTA DC przez Value, Edytowane i szerzej opisane Allerek.
Źródła:https://discord.gg/ZhgyfrE

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-01-08, 16:25


Ziomalloo

Liberty. ale nie GTA






Wiek: 21
Na forum: 1005 dni
Posty: 398
Nick w MP: Liberty

Piwa: 2351

Respekt: 115,8
Respekt: 115,8


Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Podpis
Jak coś chcesz to
Call me Maybe
Liberty#5062
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-01-08, 16:26


koxpl2x22

MAPPER-ALLEREK






Wiek: 16
Na forum: 2014 dni
Posty: 381
Nick w MP: ALLEREK

Piwa: 1321

Respekt: 106,8
Respekt: 106,8


"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Xrent
Wysłany: 2019-01-09, 15:55


Ziomalloo

Liberty. ale nie GTA






Wiek: 21
Na forum: 1005 dni
Posty: 398
Nick w MP: Liberty

Piwa: 2351

Respekt: 115,8
Respekt: 115,8


"koxpl2x22" napisał/a:

"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA


Dobrze napisałeś - tylko polskie xD Strugasz durnia? Chyba nigdy nie widziałeś telewizora Full HD. Zaraz to do telewizora i prześlę screena :)

Komputer: 1366x768


Telewizor: 2K (Odpalono MTA na komputerze w takiej rozdzielczości)


Czyli - nie polecam.

Podpis
Jak coś chcesz to
Call me Maybe
Liberty#5062
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-01-09, 19:48


koxpl2x22

MAPPER-ALLEREK






Wiek: 16
Na forum: 2014 dni
Posty: 381
Nick w MP: ALLEREK

Piwa: 1321

Respekt: 106,8
Respekt: 106,8


"Ziomalloo" napisał/a:

"koxpl2x22" napisał/a:

"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA


Dobrze napisałeś - tylko polskie xD Strugasz durnia? Chyba nigdy nie widziałeś telewizora Full HD. Zaraz to do telewizora i prześlę screena :)

Komputer: 1366x768
Obrazek

Telewizor: 2K (Odpalono MTA na komputerze w takiej rozdzielczości)
Obrazek

Czyli - nie polecam.

Podaj mi kod tego jak to wyskalowałeś bo to na 100% nie jest zrobione dobrze ;p
Poza tym "tym sposobem nie przeskalujemy grafiki w górę(na większe rozdzielczości)"
I zaraz wyśle to jak to skalowanie wygląda jak jest dobrze zrobione

[ Dodano: 2019-01-09, 19:57 ]

32 cale 1920x1080, pełny ekran w oknie

19 cali 1280x1024, pełny ekran w oknie

Grafiki projektowane na dokumencie 1920x1080

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-01-10, 16:22


boszboszek

HEY






Wiek: 18
Na forum: 963 dni
Posty: 158
Nick w MP: boszboszek

Piwa: 1605

Respekt: 131
Respekt: 131


"Ziomalloo" napisał/a:

"koxpl2x22" napisał/a:

"Ziomalloo" napisał/a:

Dno, nie polecam, jak odpalisz mta w okienku na większym ekranie to nic nie odczytasz a jak na większym to interfejs się rozmaże. Osobiście nie polecam tego skalowania, jest ono jednym z gorszych :)

Odpalam je na 1920x1080 na 32 calowym telewizorze, nie wiem co masz za monitor
A jak ktoś gra w MTA na większej rozdzielczości niż ów podana to ma problem, nie da się każdemu dogodzić, ów skalowanie jest prawdopodobnie jednym z lepszych jakie zna polskie MTA


Dobrze napisałeś - tylko polskie xD Strugasz durnia? Chyba nigdy nie widziałeś telewizora Full HD. Zaraz to do telewizora i prześlę screena :)

Komputer: 1366x768
Obrazek

Telewizor: 2K (Odpalono MTA na komputerze w takiej rozdzielczości)
Obrazek

Czyli - nie polecam.


Jak nie umiesz korzystać z tego sposobu skalowania, to nie dziw się że Ci nie działa. Jakoś ja tym skalowaniem pozycjonuje swój interfejs i NIGDY nie miał problemu takiego o jakim wspominasz.

A co do poradnika, to już jest taki na tym portalu wykonany przeze mnie, więc nie powiem po co go kopiować i w utrudniony sposób go tłumaczyć.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-02-05, 19:48


switel1200

Uczeń LUA






Wiek: 18
Na forum: 867 dni
Posty: 38
Nick w MP: Switel12

Piwa: 3

Respekt: 55,3


Czyli, mam rozumieć, że mam stworzyć grafikę o wymiarach 1920x1080 i tam zrobić hud w prawym górnym rogu? A potem go wyskalować tak jak tutaj jest napisane?

Dobrze zrozumiałem? Jeśli nie to proszę mnie poprawić.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-03-14, 22:17


koxpl2x22

MAPPER-ALLEREK






Wiek: 16
Na forum: 2014 dni
Posty: 381
Nick w MP: ALLEREK

Piwa: 1321

Respekt: 106,8
Respekt: 106,8


"switel1200" napisał/a:

Czyli, mam rozumieć, że mam stworzyć grafikę o wymiarach 1920x1080 i tam zrobić hud w prawym górnym rogu? A potem go wyskalować tak jak tutaj jest napisane?

Dobrze zrozumiałem? Jeśli nie to proszę mnie poprawić.

Photoshop>otwierasz dokument 1920x1080 i normalnie w rogu tworzysz grafiki, potem każdą zaznaczasz, ctrl+c nowy dokument i tam będzie już rozmiar w okienku na dole, otwierasz w tym rozmiarze, wklejasz i exportujesz.
https://youtu.be/NUg-F4yVbzQ

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-04-09, 09:04


Kacperiusz

Miami is Vice City






Wiek: 16
Na forum: 228 dni
Posty: 35
Nick w MP: MeFFiXXX



Respekt: 50


Czyli krótko mówiąc, jest to skalowanie odśrodkowe :)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: skalowanie :: interfejsu
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: