Zauwa?y?em, ?e wiele os?b ma problemy z przygotowaniem odpowiedniej reklamy swojego serwera. Przegl?daj?c co dzie? dzia? "Serwery SAMP" znajduj? w nim tematy, kt?re zamiast przyci?ga? przeci?tnego gracza do siebie na serwer - wr?cz odtr?ca go od siebie. Albo s? za kr?tkie i ma?o tre?ciwe, przez co nasuwaj? nam kiepskie zdanie o autorze (kt?ry najcz??ciej jest w?a?cicielem lub cz?onkiem ekipy serwera), a co za tym idzie - o serwerze. Albo wr?cz przeciwnie - s? wypchane od g?ry do do?u tekstem, kt?ry mo?na by napisa? o wiele kr?cej i o wiele bardziej tre?ciwie. Postanowi?em wyj?? takim osobom na przeciw i da? im przyk?adowe wytyczne do napisania prawid?owej reklamy dla swojego projektu.
1. Wst?p
Zaczniemy od samej g?ry, czyli od wst?pu. Dla wielu os?b jest to najtrudniejszy do napisania fragment reklamy, gdy? nie maj? poj?cia co powinno si? w takim wst?pie znajdowa?. Wst?p powinien by? przedstawieniem Waszego serwera. Co to znaczy? Na pewno nie oznacza to, ?e musicie pisa?, ?e jest to super najlepszy mistrz projekt w Polsce. Jeste?my takim narodem, kt?ry zazwyczaj nie toleruje narcyzmu, tym bardziej gdy serwer nie jest tak naprawd? na szczytach toplisty najlepszych serwer?w na scenie naszego kraju. Wygl?da to o wiele lepiej, gdy piszecie zdanie "Peks RP jest projektem Role Play, kt?ry rozwija si? od 2011 roku i prosperuje do miana jednego z najlepszych" (prosperowa? oznacza rozwija? si?, kwitn?? itp.) zamiast "Peks DM to najlepszy serwer w Polsce". W dalszej cz??ci wst?pu mo?na napisa? - w przypadku serwera role play - gdzie rozgrywa si? akcja, dlaczego tam, powiedzie? nam dlaczego warto gra? na tym serwerze i jaka panuje tam atmosfera. W przypadku DM i innych jest tak samo, tylko oczywi?cie bez miejsca akcji, ale o tym raczej w wi?kszo?ci wiemy. Sam wst?p powinien by? najsilniejsz? cz??ci? reklamy.
2. Opis Skryptu
Wi?kszo?? z Was przyj??a okropn? manier?, kt?ra powiela si? w niemal ka?dym nowym temacie z reklam?. Wysypujecie tam ca?e mn?stwo super ekstra system?w jakie s? w Waszym gamemodzie i m?wicie, ?e s? one bardzo wyj?tkowe, podczas gdy s? one spotykane na niemal ka?dym innym serwerze i uznawane s? ju? za powszechne lub niezb?dne. Ludzie, po co opisywa? co?, co wszyscy ju? dobrze znaj?? Takim sposobem ludzie po samym opisie systemu ju? od razu rozpoznaj? Wasz skrypt, kt?ry prawdopodobnie jest ju? na forum i b?d? mieli okazj? zepsu? Wam opini? w komentarzu. To jest strza? w kolano! Zamiast tego, wypisujcie swoje innowacje! Co? czego nie ma na innych projektach i czym wyr??niacie si? spo?r?d wielu. Oczywi?cie, je?li projekt niczym si? nie wyr??nia, to mo?ecie ju? liczy? tylko i wy??cznie na Wasz? wen? tw?rcz? i ?agodno?? hejter?w, kt?rej si? raczej nie spotyka. Stawiajcie na konkrety, a nie na ilo?? tekstu! Reklama nie ma by? d?uga, a tre?ciwa.
3. Ekipa
Opis ekipy nie powinien by? w ka?dej reklamie. Oczywi?cie, nie licz?c przypadk?w, w kt?rych macie w ekipie kogo? naprawd? znanego na scenie i ma to przyci?gn?? szersze grona graczy. Ekip? mo?na opisa?, lecz nie trzeba. Wystarczy, ?e we wst?pie zamie?cicie informacj? o tym, kto jest g??wnym zarz?dc? serwera. Nie musicie pisa? czym ta osoba si? zajmuje, bo po co? Do czego to jest ludziom potrzebne? No, jest jeszcze opcja, ?e napiszecie kto jest autorem Waszego skryptu i/lub kto obecnie nad nim pracuje, by wszystko by?o cacy. Akurat sam lubi? to wiedzie?, wi?c takie rzeczy wyjd? na plus. Ale o tym te? mo?na napisa? we wst?pie.
4. Grafika i zrzuty ekranu.
Przejd?my do ostatniej fazy reklamy. Grafika jest jedn? z najwa?niejszych wizyt?wek ka?dego serwera. To jest tak jak z butami u cz?owieka. Przeci?tny gracz wchodzi na tak? reklam? i pierwsze co rzuca mu si? w oczy to grafika albo jej brak. Brak grafiki, zazwyczaj wychodzi na minus. Ja osobi?cie nie jestem zwolennikiem bajecznej grafiki w reklamie. Moim zdaniem w reklamie powinno znajdowa? si? tylko i wy??cznie logo serwera i ewentualne zrzuty ekranu ze skryptu czy jakich? serwerowych wydarze? czy event?w. Pami?tajcie, zgodnie z ca?ym przekazem tego poradnika - co za du?o to nie zdrowo. Oznacza to, ?e du?o grafiki wcale nie oznacza, ?e Wasza reklama b?dzie lepsza - wr?cz przeciwnie. Min??a ju? era szmer?w i bajer?w we wszelkich aplikacjach i prezentacjach. Teraz stawia si? na konkrety i tego trzeba trzyma? si? te? w grafice. Dobrej jako?ci logo wystarczy, aby zrobi? dobre wra?enie na czytelniku.
Podsumowuj?c, ?redniej d?ugo?ci konkretna reklama, jest lepsza od przesadnie d?ugiej, wypchanej zb?dnymi dla nas informacjami reklamy. Pami?tajcie te?, aby nie przesadza? z kolorami, bo jak ju? wspomnia?em - era szmer?w bajer?w ju? min??a. Zawsze starajcie si? przemy?le? pisane przez Was s?owa, by by?y kr?tkie i tre?ciwe. Wi?kszo?? z Was nauczy si? tego w szkole ?redniej, ale my?l?, ?e ka?demu przyda si? takie ma?e ukierunkowanie.
Ostatnio zmieniony przez Shimeon 2016-01-06, 23:31, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach