Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.
Wysłany: 2018-09-13, 22:05


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Cześć! Mam do was pytanie :D Możecie mi podać funkcję jak zrobić przechowywalnie pod MY SQL i chociaż malutki kawałek kodu? Z góry dzieki oczywiście daję R* i :piwo: :)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-13, 22:38


Wilq







Wiek: 17
Na forum: 1894 dni
Posty: 843

Piwa: 156

Respekt: 415,8
Respekt: 415,8


Funkcje, które na pewno się przydadzą:

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

createColCuboid


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

getPedOccupiedVehicle


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

destroyElement


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

getElementData


Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

getVehicleUpgrades

- oraz

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

addVehicleUpgrade


no i reszta funkcji od pobierania zniszczenia pojazdu, stan świateł itd. itd.

Z eventów to na pewno:

Więcej informacji znajdziesz w Wikipedii MTA:

onColShapeHit


Oczywiście musisz mieć połączenie z DB i przy oddawaniu auta aktualizować dane pojazdu w tabeli, które właśnie oddaliśmy.

Dam Ci przykład, który po wejściu w marker sprawdza czy mamy pojazd i jeśli ma więcej niż 400 HP to go nam usuwa. Nie ma tutaj aktualizacji w DB, to już chyba sobie sam dasz rade wykonać.

local colcuboid createColCuboid(xyzwdh)
local oddawanie = {}

addEventHandler("onColShapeHit"colcuboid, function(elmd)
    if getElementType(el) ~= "player" or not md or not getPedOccupiedVehicle(el) or getElementInterior(el) ~= or getVehicleController(getPedOccupiedVehicle(el)) ~= el then return end
        local veh getPedOccupiedVehicle(el)
        if getElementHealth(veh) < 401 then outputChatBox("Twój pojazd jest zbyt zniszczony - najpierw go napraw!"el) return end        
            if isTimer(oddawanie[el]) then return end
                setElementFrozen(vehtrue)
                oddawanie[el] = setTimer(function()
                    local marka getVehicleName(veh)
                    local id getElementData(veh"vehID") or math.random(11000)                
                    outputChatBox("Oddajesz do przechowalni pojazd " .. marka .. " z ID: " .. id .. "."el)
                    setElementFrozen(vehfalse)
                    destroyElement(veh)
                end501)
end)


Oczywiście uzupełnij sobie dane w pierwszej linijce, koordynaty x y z oraz rozmiary, w d h.

Ostatnio zmieniony przez Wilq 2018-09-14, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
GrzybcioPL00
Wysłany: 2018-09-14, 20:15


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Dzięki, zaraz po próbuję. Sorrka że nie odpisywałem ale czasu mi brakło i próbowałem naprawić skrypt który mi się nie udał....

[ Dodano: 2018-09-14, 20:45 ]
Jak wjadę autem do cuboida nic sie nie dzieje.... ;(

[ Dodano: 2018-09-14, 20:54 ]
Oto mój kodzik:
local colcuboid createColCuboid(2162.46, -1801.5012.3810.4410.423.41)
local oddawanie = {}

addEventHandler("onColShapeHit"colcuboid, function(elmd)
    if getElementType(el) ~= "player" or not md or not getPedOccupiedVehicle(el) or getElementInterior(el) ~= or getVehicleController(getPedOccupiedVehicle(el)) ~= el then return end
        local veh getPedOccupiedVehicle(el)
        if getElementHealth(veh) < 401 then outputChatBox("Twój pojazd jest zbyt zniszczony - najpierw go napraw!"el) return end        
            if isTimer(oddawanie[el]) then return end
                setElementFrozen(vehtrue)
                oddawanie[el] = setTimer(function()
                    local marka getVehicleName(veh)
                    local id getElementData(veh"vehID") or math.random(11000)                
                    outputChatBox("Oddajesz do przechowalni pojazd " .. marka .. " z ID: " .. id .. "."el)
                     local q exports.DB2:zapytanie("INSERT INTO elife_parking_ls SET marka=?, id=?")
                    setElementFrozen(vehfalse)
                    destroyElement(veh)
                end501)
end)


Podpis
”Zawsze pisz kod tak, jakby gość, który ma się nim zajmować był agresywnym psychopatą, który wie, gdzie mieszkasz” – Martin Golding
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:15


SataN.







Wiek: 15
Na forum: 1791 dni
Posty: 741
Nick w MP: SataN

Piwa: 3511

Respekt: 54


Ostrzeżeń: 100%
GrzybcioPL00, Źle ustawiłeś pewnie cuboida,
Masz tu prosty skrypcik
addCommandHandler"devmode",
function ()
    setDevelopmentMode true )
end
)

Jest to po stronie Clienta
wpisując /devmode
pojawi ci się cuboid gdzie on jest ustawiony, pamiętaj że cuboid musi być na środku gdzie ma się respić, jeśli będzie np kawałkiem ściany, to nie zadziała.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:17


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Znaczy się, ja mam skrypt i go właczyłęm i jest poprawnie ustawiony :)

Podpis
”Zawsze pisz kod tak, jakby gość, który ma się nim zajmować był agresywnym psychopatą, który wie, gdzie mieszkasz” – Martin Golding
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:34


SataN.







Wiek: 15
Na forum: 1791 dni
Posty: 741
Nick w MP: SataN

Piwa: 3511

Respekt: 54


Ostrzeżeń: 100%
GrzybcioPL00, Błędy w db3?

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:35


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Czysto.

Podpis
”Zawsze pisz kod tak, jakby gość, który ma się nim zajmować był agresywnym psychopatą, który wie, gdzie mieszkasz” – Martin Golding
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:38


SataN.







Wiek: 15
Na forum: 1791 dni
Posty: 741
Nick w MP: SataN

Piwa: 3511

Respekt: 54


Ostrzeżeń: 100%
GrzybcioPL00, Odpal te /devmode bo to coś z cuboidem, odpal devmode i pokaz ten cuboid(ss z mta)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:43


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Thinks, Dobra sorry nie potrzebuje od ciebie pomocy lol ponieważ masz ból dupki o to co napisałeś na shoutboxie

Podpis
”Zawsze pisz kod tak, jakby gość, który ma się nim zajmować był agresywnym psychopatą, który wie, gdzie mieszkasz” – Martin Golding
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:43


Wilq







Wiek: 17
Na forum: 1894 dni
Posty: 843

Piwa: 156

Respekt: 415,8
Respekt: 415,8


W linijce od zapisu stanu pojazdu jest błąd. Oddając pojazd aktualizujesz jego dane, a nie je wprowadzasz. Z każdym wrzuceniem pojazdu dodajesz linijkę co jest złym rozwiązaniem.
Taki wpis w MySQL tworzy się tylko i wyłącznie podczas kupowania pojazdu.
Jak już wspomniałem, w kodzie od przechowalni użyj przykładowo takiej linijki:

exports.DB2:zapytanie("UPDATE elife_parking_ls SET x=?, y=? WHERE id=?"danexdaneyid)


Pamiętaj, że marka i ID ustawiana jest przy zakupie pojazdu. ID musi tam być nadane, w kodzie od przechowalni usuń math.random(1, 1000) i zastosuj tam elementDatę od ID, którą nadałeś gdzie później użyjesz jej w linijce powyżej.

W tej linijce możesz zaktualizować tuning, stan uszkodzeń pojazdu etc etc odpowiednio zmieniając nazwy kolumn na rzeczywiste i odpowiednio zmienne przypisane tym statystykom.

Thinks, nie pomagaj na siłę jeśli nie sprawdziłeś tego kodu w grze, nie ma po co robić spamu

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:56


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Dobra ja tego wogóle nie rozumiem.... ;( Nie wiem o co chodzi z tą element datą.. ja w skrypcie na salon nie mam nadawania id..

Podpis
”Zawsze pisz kod tak, jakby gość, który ma się nim zajmować był agresywnym psychopatą, który wie, gdzie mieszkasz” – Martin Golding
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 21:59


Wilq







Wiek: 17
Na forum: 1894 dni
Posty: 843

Piwa: 156

Respekt: 415,8
Respekt: 415,8


W salonie jej nie ma - to jest w MySQL, rubryka id albo vid, zobacz ja nie wiem co ty tam masz.
Takie ID nadaje się pojazdowi przy wyciąganiu z przecho.
Radzę zobaczyć jak przechowalnia została zrobiona w jakimkolwiek GM RPG na tym forum, łatwo znajdziesz.
Nie mówię kopiować od razu całe tylko zobaczyć jak to zostało wykonane i się wzorować / skopiować linijkę jedną albo dwie

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-09-14, 22:09


GrzybcioPL00

Uczeń LUA Pomagacz






Wiek: 16
Na forum: 964 dni
Posty: 91
Nick w MP: Siwexx

Piwa: 17

Respekt: 50


Temat do zamknięcia, nie potrafię tego zrobić jednak nie robię projektu... ;(

Podpis
”Zawsze pisz kod tak, jakby gość, który ma się nim zajmować był agresywnym psychopatą, który wie, gdzie mieszkasz” – Martin Golding
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: przechowywalnia
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: