Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.

Wysłany: 2021-12-11, 17:26


Lyan







Wiek: 21
Na forum: 202 dni
Posty: 1
Nick w MP: Lyan



Respekt: 50


Witajcie! :)


Jako iż, jestem wieloletnim graczem SA:MP i można stwierdzić również że doświadczonym "programistą" Pawn, zwracam się do Was jako iż aktualnie wygląda na to, że jesteście największym zbiorem community z pytaniem.

Od niedawna rozmyślam nt. stworzenia serwera SA:MP. A więc mianowicie, pytanie jest takie - czy ma to sens?

Widziałem podobne wątki, jednakże wyglądało mi to jedynie na spekulację - a mój wątek zbiega się do znalezienia sensu i jeżeli takowy sens znajdę - wdrożenia mojego planu w życie.

Jak postrzegacie SA:MP na stan dzisiejszy, czego oczekujecie, co chcielibyście zobaczyć, oprócz nudnych serwerów powtarzających schematy Ibizy, czy GPP, czy PMS, czy nawet PSNK.

Prosiłbym o wywody prosto z serca. Nie chciałbym widzieć odpowiedzi pokroju, "Ibiza najlepsza", czy też "bazuj na Ibizie, będziesz miał graczy". lol

Moim planem jest stworzenie czegoś od podstaw, czegoś co nie powtarza schematów Ibizy, nie daje odczucia przy wejściu że jest to wyedytowana Ibiza.
Coś takiego, co jednak pokażę że SA:MP nie kręci się wokół tworów Lagowego i "epoka Lagowego" dawno temu się skończyła a jego twory nie są już motywem przewodnim. Wiem, że będzie to ciężkie z racji że SA:MP mocno podupadł z powodu zachowania Kalcora względem wielu osób, mam tu na myśli przykładowo Y_Less'a i z racji tego, że SA:MP kręci się jedynie w okół Ibizy, bo nikt nie ma chęci przebicia Lagowego i jego tworu. I również wraz z wyjściem "Definitive Edition", SA:MP został porzucony przez jakąś grupę osób - ale to od Was zależy, czy rzeczywiście rozpocznę jakieś pracę nad projektem i czy posunę swoje plany do przodu.

Zapraszam do dyskusji!


Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2021-12-12, 17:55


Simkowy_321







Wiek: 21
Na forum: 830 dni
Posty: 3
Nick w MP: Simkowy_321

Piwa: 47

Respekt: 50


Jak twoja psychika wytrzyma conajmniej tydzień to czemu nie XDD
Bierz pan Poua i róbcie potenszny serfer samp
Najlepiej P4F z twoją autorską edycją :mrgreen:

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-04-27, 23:06


Sons







Wiek: 25
Na forum: 1561 dni
Posty: 5



Respekt: 50


dlaczego nie? zawsze jest warto nawet jak to jest stara gierka, ale nie można zapomnieć że tak jest i zdobycie graczy może być trudniejsze niż kiedyś, dlatego najlepiej trzeba ich zaskoczyć, zrobić coś innego niż ten sam stary utarty schemat, marketing etc
nie twierdze że tego nie da się zrobić, ale na to jest dużo czynników i poniekąd może być to łatwe zadanie, ale to że łatwe też nie znaczy że na odwal z utartymi schematami z paczką z internetu i wszystko zajmie max miesiąc bo tak to nie

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-19, 12:54


unkv







Wiek: 29
Na forum: 808 dni
Posty: 4
Nick w MP: unkv



Respekt: 50


Chciałbym wierzyć, że SA-MP w 2022/23 ma sens, ale patrząc nawet na spadek popularności i populację online na ls-stories... niestety, zmierzamy tylko i wyłącznie w jednym kierunku.

Definitywny koniec.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-20, 15:56


woood







Wiek: 20
Na forum: 1474 dni
Posty: 55
Nick w MP: Piter

Piwa: 34

Respekt: 31


"unkv" napisał/a:

Chciałbym wierzyć, że SA-MP w 2022/23 ma sens, ale patrząc nawet na spadek popularności i populację online na ls-stories... niestety, zmierzamy tylko i wyłącznie w jednym kierunku.

Definitywny koniec.


Patrząc na to, że od kilku lat próbujesz postawić serwer z lokalizacjami od małych miasteczek po San Fierro, pisząc do osób o pomoc i nagle rezygnując - tym samym urywając kontakt na pół roku - nie powinieneś się wypowiadać. Takie podejście jest zwyczajnie słabe, kiedy ktoś poświęca Ci czas i pomaga, a Ty go marnujesz i znikasz na długi czas urywając kontakt. Jeżeli ktoś kieruje tą platformę ku upadkowi, to osoby z takim podejściem jak Ty! To nie czasy tworzą platformę tylko ludzie, którym się zwyczajnie nie chce stworzyć nic z sercem i opierają się głównie na gotowcach dostępnych w internecie. Platforma wciąż ma ogrom niewykorzystanych możliwości.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Nexisten
Wysłany: 2022-06-21, 14:05


Sons







Wiek: 25
Na forum: 1561 dni
Posty: 5



Respekt: 50


Dlaczego niby nie? W sumie zależy od wielu czynników, żeby taki projekt wypalił.
Nawet pomijając posiadanie przyzwoitej ekipy od spraw technicznych jak skrypter, bo tu trzeba na prawdę poruszyć wszystko, żeby takiego znaleźć + mogą mieć spore wymagania, które dużo osób może nie sprostać. Jednak, przyzwoita ekipa od strony technicznej (już pomijam różne fanaberie) dostarczy Ci wszystko git, w kwestii optymalizacji, zabezpieczeń, zero leaków, brak bugów (nie licząc małych bo to norma, ale nie wszędzie bugi i to olbrzymich rozmiarów)
Fakt, zgodzę się że to nie są złote czasy, sprawa Kalcora etc ale też w dużej mierze to ludzie idą tam, żeby mieć range, mam zarząd jestem kimś albo osoby, które nie chcą nic robić, najlepiej znaleźć paczkę, dlatego nawet jak ktoś znalazł to na pewno są rzeczy, które można zmienić czy to w kwestii skryptowej czy rozgrywkowej, a nie typowe copy-paste.
Sporo osób również w ogóle nie ma pomysłu, ani żadnej wizji na temat serwera.
Objawiają się również problemy jak: kolesiostwo, faworka, olewanie graczy, wysokie ego etc
Sprawa demokracji, głosów graczy, również łącząc to wizje serwera, to zupełnie odrębna sytuacja.
Na prawdę, mogę zrozumieć inne sprawy, problemy - to jest norma, jesteśmy tylko ludźmi, jest to hobby, może być nagła sytuacja, nad którą nie masz władzy - okej, ale też nie można totalnie zaniedbać i kontrolować tego, jest to ciężka i czasochłonna praca, anyway



Wspomniane tu było o miasteczkach, innym mieście, to wcale nie jest zły pomysł, ale trzeba to dobrze rozegrać, mieć plan, a najlepiej ekipę, ale też nie liczyć ze bedzie tyle osób grało w miasteczku co w peaku na lss



Ogólnie, w tych czasach można powiedzieć że nie ma konkurencji, ktoś pomyśli łatwo, ale tak nie jest, kiedyś ciężej było się wybić poprzez multum serwerów, teraz jest nawet ciężej żeby przygarnąć takich graczy do Twojego serwera, to musi być solidny produkt. Dlaczego tak się dzieje? No właśnie, mniej więcej to o czym wspomniałem, ludzie już nie chcą tracić czas, jeśli nikt nic nie ma do zaoferowania, już nie mówiąc o ekipie, dlatego idzie gdzie indziej, długo o tym gadać.



Kwestia LSS to jest jeszcze inna sprawa; trzeba sobie zadać dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta, to samo spotkało również n4g czy mrucznik

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-21, 17:20


unkv







Wiek: 29
Na forum: 808 dni
Posty: 4
Nick w MP: unkv



Respekt: 50


"woood" napisał/a:

"unkv" napisał/a:

Chciałbym wierzyć, że SA-MP w 2022/23 ma sens, ale patrząc nawet na spadek popularności i populację online na ls-stories... niestety, zmierzamy tylko i wyłącznie w jednym kierunku.

Definitywny koniec.


Patrząc na to, że od kilku lat próbujesz postawić serwer z lokalizacjami od małych miasteczek po San Fierro, pisząc do osób o pomoc i nagle rezygnując - tym samym urywając kontakt na pół roku - nie powinieneś się wypowiadać. Takie podejście jest zwyczajnie słabe, kiedy ktoś poświęca Ci czas i pomaga, a Ty go marnujesz i znikasz na długi czas urywając kontakt. Jeżeli ktoś kieruje tą platformę ku upadkowi, to osoby z takim podejściem jak Ty! To nie czasy tworzą platformę tylko ludzie, którym się zwyczajnie nie chce stworzyć nic z sercem i opierają się głównie na gotowcach dostępnych w internecie. Platforma wciąż ma ogrom niewykorzystanych możliwości.


Kojarzę Cię, ale niestety na tym się tylko kończy. Fakt, w 2020 roku próbowałem coś stworzyć, dociągnąłem jeden gamemode do końca, później zacząłem działać nad drugim, ale w między czasie zauważyłem, że SA:MP minął (w Polsce, nie patrzę na ruskie serwery pełne graczy). Do SA:MP wracam i znikam - tu pojawia się aspekt nostalgii. Zbyt wiele osób wraca na moment, aby po chwili zniknąć. Taka kolej rzeczy przestarzałej technologicznie platformy i jej rdzenia.

Chciałbym wciąż wierzyć, że w 22/23 nadal jest sens coś tworzyć i postawić. Nie ukrywam - chodzi mi po głowie stworzenie czegoś nowego, ale już w 20 roku ilość osób, które chciałyby dołączyć do "gotowego" projektu była znikoma i oscylowała w granicach 1-2.

No offensive, bo być może nawet nasza wizja projektów się rozmywała. Ja zawsze stawiałem na klasycyzm w niezwykle prostej i dojrzałem postaci - cofając się myślami i inspirując Liberty RolePlay z okolic 2008 roku. Cóż, zawsze można spróbować jeszcze raz. Jestem za i wciąż coś potrafię napisać.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-23, 21:40


ShowTime







Wiek: 25
Na forum: 970 dni
Posty: 3
Nick w MP: ShowTime

Piwa: 1

Respekt: 50


W obecnych czasach niestety SA-MP nie ma najmniejszego sensu... Chyba, że robisz to z pasji i nie liczysz na nic wielkiego, ale robienie z pasji też tutaj nie wchodzi w grę, bo SA-MP jest tak słabo zrobiony, że własnym kodem musisz naprawiać błędy po Kalcorze, które są po stronie silnika oraz klienta i tworzysz przy tym kolejne... nawet jeśli masz zajebistą wiedzę w programowaniu, to i tak nie pojmiesz pewnych bugów/crashy i errorów które wyskakują w komilatorze, bo nie są one logiczne - Jeśli naprawdę nudzi Ci się w wolnym czasie i nie masz co robić i masz mocną psychikę, to proszę bardzo twórz, ale tworzenie czegoś od podstaw, to praca na kilka miesięcy, a potem jeszcze więcej czasu na testy i usuwanie bugów, bo prawdziwe błędy zawsze wychodzą już na live serwerze, a nie żadnych beta testach itd.

Wielu z nas spędziło setki, a nawet tysiące godzin na Role-Play w SA-MP. Mogę śmiało powiedzieć, że czasy net4game, to był najlepszy czas dla SA-MP i była tam najlepsza społeczność, ale wszystko się kiedyś kończy, a w tym przypadku jest to śmierć naturalna. Wiele gierek już tak umarło chcąc nie chcąc. Wiadomo, wyjadacze sobie będą grać nawet w 5 osób, ale nie wrócą już nigdy czasy 300-800 graczy na serwerze.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-24, 00:11


Sons







Wiek: 25
Na forum: 1561 dni
Posty: 5



Respekt: 50


"ShowTime" napisał/a:

W obecnych czasach niestety SA-MP nie ma najmniejszego sensu... Chyba, że robisz to z pasji i nie liczysz na nic wielkiego, ale robienie z pasji też tutaj nie wchodzi w grę, bo SA-MP jest tak słabo zrobiony, że własnym kodem musisz naprawiać błędy po Kalcorze, które są po stronie silnika oraz klienta i tworzysz przy tym kolejne... nawet jeśli masz zajebistą wiedzę w programowaniu, to i tak nie pojmiesz pewnych bugów/crashy i errorów które wyskakują w komilatorze, bo nie są one logiczne - Jeśli naprawdę nudzi Ci się w wolnym czasie i nie masz co robić i masz mocną psychikę, to proszę bardzo twórz, ale tworzenie czegoś od podstaw, to praca na kilka miesięcy, a potem jeszcze więcej czasu na testy i usuwanie bugów, bo prawdziwe błędy zawsze wychodzą już na live serwerze, a nie żadnych beta testach itd.

Wielu z nas spędziło setki, a nawet tysiące godzin na Role-Play w SA-MP. Mogę śmiało powiedzieć, że czasy net4game, to był najlepszy czas dla SA-MP i była tam najlepsza społeczność, ale wszystko się kiedyś kończy, a w tym przypadku jest to śmierć naturalna. Wiele gierek już tak umarło chcąc nie chcąc. Wiadomo, wyjadacze sobie będą grać nawet w 5 osób, ale nie wrócą już nigdy czasy 300-800 graczy na serwerze.




To nie znaczy, że nie ma sensu, z pasji czy nie. Generalnie niestety tak jest z SAMP, długo by o tym gadać, ale najlepiej musiał być to ktoś bardzo obyty z SAMP ogólnie. No niestety, jeśli chcesz tworzyć serwer to nawet może to zająć 2 lata lub więcej, a nie max. miesiąc bo to nierealne, jak tak myślisz to lepiej za to się nie zabierać. Tyle, że n4g nie umarł śmiercią naturalną, a czynnik powodujący, więc powstał skutek - zamknięcie owego serwera. Nie tylko n4g był najlepszy, fakt że miał ogromną bazę graczy - szacun. Jak dla mnie każdy serwer (zwłaszcza ten co był od paru lat, tzn lska, mrucznik, n4g) posiadał swoje wady oraz zalety, ale sami wewnętrznie doprowadzili do takiego upadku.
Złote czasy może nie wrócą, ale to nie znaczy, że nie jest to możliwe, po prostu nie widać takich czynników, które mogłyby to zapewnić, ale uwierz mi gdyby była mocna ekipa to kto wie, nigdy nie bądź pewny, trzeba zajrzeć głębiej. Patrz, nawet to że generalnie polska scena jest w bardzo słabej kondycji, ile mamy serwerów roleplay na GTA V, nie licząc głosowych fivem? Jeden? xD więc to nie tylko jest wina platformy, a również innych rzeczy

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-24, 18:06


woood







Wiek: 20
Na forum: 1474 dni
Posty: 55
Nick w MP: Piter

Piwa: 34

Respekt: 31


"unkv" napisał/a:

"woood" napisał/a:

"unkv" napisał/a:

Chciałbym wierzyć, że SA-MP w 2022/23 ma sens, ale patrząc nawet na spadek popularności i populację online na ls-stories... niestety, zmierzamy tylko i wyłącznie w jednym kierunku.

Definitywny koniec.


Patrząc na to, że od kilku lat próbujesz postawić serwer z lokalizacjami od małych miasteczek po San Fierro, pisząc do osób o pomoc i nagle rezygnując - tym samym urywając kontakt na pół roku - nie powinieneś się wypowiadać. Takie podejście jest zwyczajnie słabe, kiedy ktoś poświęca Ci czas i pomaga, a Ty go marnujesz i znikasz na długi czas urywając kontakt. Jeżeli ktoś kieruje tą platformę ku upadkowi, to osoby z takim podejściem jak Ty! To nie czasy tworzą platformę tylko ludzie, którym się zwyczajnie nie chce stworzyć nic z sercem i opierają się głównie na gotowcach dostępnych w internecie. Platforma wciąż ma ogrom niewykorzystanych możliwości.


Kojarzę Cię, ale niestety na tym się tylko kończy. Fakt, w 2020 roku próbowałem coś stworzyć, dociągnąłem jeden gamemode do końca, później zacząłem działać nad drugim, ale w między czasie zauważyłem, że SA:MP minął (w Polsce, nie patrzę na ruskie serwery pełne graczy). Do SA:MP wracam i znikam - tu pojawia się aspekt nostalgii. Zbyt wiele osób wraca na moment, aby po chwili zniknąć. Taka kolej rzeczy przestarzałej technologicznie platformy i jej rdzenia.

Chciałbym wciąż wierzyć, że w 22/23 nadal jest sens coś tworzyć i postawić. Nie ukrywam - chodzi mi po głowie stworzenie czegoś nowego, ale już w 20 roku ilość osób, które chciałyby dołączyć do "gotowego" projektu była znikoma i oscylowała w granicach 1-2.

No offensive, bo być może nawet nasza wizja projektów się rozmywała. Ja zawsze stawiałem na klasycyzm w niezwykle prostej i dojrzałem postaci - cofając się myślami i inspirując Liberty RolePlay z okolic 2008 roku. Cóż, zawsze można spróbować jeszcze raz. Jestem za i wciąż coś potrafię napisać.


Haha! Przestarzała technologicznie platforma :D . Operowałeś na zapisach plikowych, zamiast na bazach danych. Nie stworzyłeś w swoim kodzie nic dynamicznego (o ile wiesz, co to dynamika). Jedyne co potrafiłeś, to wykorzystać najprostsze funkcje oparte na wikipediach i poradnikach, które były zupełnie nieoptymalne. I chcesz wmówić innym, że platforma jest przestarzała? Zachłysnąłeś się podstawami języka, raczkując coś usłyszałeś od kogoś i teraz to rozpowszechniasz. Nie, platforma nie jest przestarzała technologicznie i naprawdę wiele oferuje.

Cytat:

W obecnych czasach niestety SA-MP nie ma najmniejszego sensu... Chyba, że robisz to z pasji i nie liczysz na nic wielkiego, ale robienie z pasji też tutaj nie wchodzi w grę, bo SA-MP jest tak słabo zrobiony, że własnym kodem musisz naprawiać błędy po Kalcorze, które są po stronie silnika oraz klienta i tworzysz przy tym kolejne... nawet jeśli masz zajebistą wiedzę w programowaniu, to i tak nie pojmiesz pewnych bugów/crashy i errorów które wyskakują w komilatorze, bo nie są one logiczne - Jeśli naprawdę nudzi Ci się w wolnym czasie i nie masz co robić i masz mocną psychikę, to proszę bardzo twórz, ale tworzenie czegoś od podstaw, to praca na kilka miesięcy, a potem jeszcze więcej czasu na testy i usuwanie bugów, bo prawdziwe błędy zawsze wychodzą już na live serwerze, a nie żadnych beta testach itd.

Wielu z nas spędziło setki, a nawet tysiące godzin na Role-Play w SA-MP. Mogę śmiało powiedzieć, że czasy net4game, to był najlepszy czas dla SA-MP i była tam najlepsza społeczność, ale wszystko się kiedyś kończy, a w tym przypadku jest to śmierć naturalna. Wiele gierek już tak umarło chcąc nie chcąc. Wiadomo, wyjadacze sobie będą grać nawet w 5 osób, ale nie wrócą już nigdy czasy 300-800 graczy na serwerze.


Kolejny łepek, który nie kieruje się żadną logiką w tym wszystkim. Zacznę od końca. Nie wrócą czasy 300-800 graczy, N4G, bla bla bla... Słuchaj uważnie, mieliście serwer, który pierwszego dnia miał 500 graczy i kolejne tyle próbowało dołączyć (niestety maszyna tego nie uciągała). Już na starcie brak AC, sklepu z ubraniami, zwykłych podstaw - to was wysypało. I tutaj przechodzimy do kwestii kodu, posłuchaj uważnie - błędy w kodzie tworzysz TYLKO I WYŁĄCZNIE TY! Nie kalcor, nie kolega czy gracze, tylko TY - pisząc go źle. Nie wiem jaką logiką tutaj się kierujesz, że platforma jest pobugowana, skoro każdy system da się napisać poprawnie. Tak samo nielogiczne błędy - :D :D . Pragnę cię poinformować, że kompilator pokazuje dokładny błąd i linijkę, w której jest on spowodowany. I jeżeli gubisz się na tym etapie, bo nie potrafisz odczytać braku klamry po angielsku, to sorry - daruj sobie.

Rozumiem, że wiele osób próbuje wystartować na platformie i przerasta ich teoretycznie prosty język, który w praktyce okazuje się wymagać wiele logicznego myślenia. To nic złego, nie każdy jest do tego stworzony. Ale nie ma co się tu użalać i płakać, jaka ta platforma jest zła. To ludzie ją tworzą, nie komputer i gotowe skrypty. Tutaj potrzeba chęci, setki poświęconych godzin, nie stworzysz nic w 5 minut. Trzeba to w końcu zrozumieć.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-24, 23:38


metinek







Wiek: 21
Na forum: 746 dni
Posty: 2
Nick w MP: metin zadymiarz

Piwa: 12

Respekt: 50


"ShowTime" napisał/a:

W obecnych czasach niestety SA-MP nie ma najmniejszego sensu... Chyba, że robisz to z pasji i nie liczysz na nic wielkiego, ale robienie z pasji też tutaj nie wchodzi w grę, bo SA-MP jest tak słabo zrobiony, że własnym kodem musisz naprawiać błędy po Kalcorze, które są po stronie silnika oraz klienta i tworzysz przy tym kolejne... nawet jeśli masz zajebistą wiedzę w programowaniu, to i tak nie pojmiesz pewnych bugów/crashy i errorów które wyskakują w komilatorze, bo nie są one logiczne - Jeśli naprawdę nudzi Ci się w wolnym czasie i nie masz co robić i masz mocną psychikę, to proszę bardzo twórz, ale tworzenie czegoś od podstaw, to praca na kilka miesięcy, a potem jeszcze więcej czasu na testy i usuwanie bugów, bo prawdziwe błędy zawsze wychodzą już na live serwerze, a nie żadnych beta testach itd.

Wielu z nas spędziło setki, a nawet tysiące godzin na Role-Play w SA-MP. Mogę śmiało powiedzieć, że czasy net4game, to był najlepszy czas dla SA-MP i była tam najlepsza społeczność, ale wszystko się kiedyś kończy, a w tym przypadku jest to śmierć naturalna. Wiele gierek już tak umarło chcąc nie chcąc. Wiadomo, wyjadacze sobie będą grać nawet w 5 osób, ale nie wrócą już nigdy czasy 300-800 graczy na serwerze.


co ma kalcor i kompilator do czegos takiego?



Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
woood
Wysłany: 2022-06-26, 11:03


unkv







Wiek: 29
Na forum: 808 dni
Posty: 4
Nick w MP: unkv



Respekt: 50


"woood" napisał/a:

"unkv" napisał/a:

"woood" napisał/a:

"unkv" napisał/a:

Chciałbym wierzyć, że SA-MP w 2022/23 ma sens, ale patrząc nawet na spadek popularności i populację online na ls-stories... niestety, zmierzamy tylko i wyłącznie w jednym kierunku.

Definitywny koniec.


Patrząc na to, że od kilku lat próbujesz postawić serwer z lokalizacjami od małych miasteczek po San Fierro, pisząc do osób o pomoc i nagle rezygnując - tym samym urywając kontakt na pół roku - nie powinieneś się wypowiadać. Takie podejście jest zwyczajnie słabe, kiedy ktoś poświęca Ci czas i pomaga, a Ty go marnujesz i znikasz na długi czas urywając kontakt. Jeżeli ktoś kieruje tą platformę ku upadkowi, to osoby z takim podejściem jak Ty! To nie czasy tworzą platformę tylko ludzie, którym się zwyczajnie nie chce stworzyć nic z sercem i opierają się głównie na gotowcach dostępnych w internecie. Platforma wciąż ma ogrom niewykorzystanych możliwości.


Kojarzę Cię, ale niestety na tym się tylko kończy. Fakt, w 2020 roku próbowałem coś stworzyć, dociągnąłem jeden gamemode do końca, później zacząłem działać nad drugim, ale w między czasie zauważyłem, że SA:MP minął (w Polsce, nie patrzę na ruskie serwery pełne graczy). Do SA:MP wracam i znikam - tu pojawia się aspekt nostalgii. Zbyt wiele osób wraca na moment, aby po chwili zniknąć. Taka kolej rzeczy przestarzałej technologicznie platformy i jej rdzenia.

Chciałbym wciąż wierzyć, że w 22/23 nadal jest sens coś tworzyć i postawić. Nie ukrywam - chodzi mi po głowie stworzenie czegoś nowego, ale już w 20 roku ilość osób, które chciałyby dołączyć do "gotowego" projektu była znikoma i oscylowała w granicach 1-2.

No offensive, bo być może nawet nasza wizja projektów się rozmywała. Ja zawsze stawiałem na klasycyzm w niezwykle prostej i dojrzałem postaci - cofając się myślami i inspirując Liberty RolePlay z okolic 2008 roku. Cóż, zawsze można spróbować jeszcze raz. Jestem za i wciąż coś potrafię napisać.


Haha! Przestarzała technologicznie platforma :D . Operowałeś na zapisach plikowych, zamiast na bazach danych. Nie stworzyłeś w swoim kodzie nic dynamicznego (o ile wiesz, co to dynamika). Jedyne co potrafiłeś, to wykorzystać najprostsze funkcje oparte na wikipediach i poradnikach, które były zupełnie nieoptymalne. I chcesz wmówić innym, że platforma jest przestarzała? Zachłysnąłeś się podstawami języka, raczkując coś usłyszałeś od kogoś i teraz to rozpowszechniasz. Nie, platforma nie jest przestarzała technologicznie i naprawdę wiele oferuje.

Cytat:

W obecnych czasach niestety SA-MP nie ma najmniejszego sensu... Chyba, że robisz to z pasji i nie liczysz na nic wielkiego, ale robienie z pasji też tutaj nie wchodzi w grę, bo SA-MP jest tak słabo zrobiony, że własnym kodem musisz naprawiać błędy po Kalcorze, które są po stronie silnika oraz klienta i tworzysz przy tym kolejne... nawet jeśli masz zajebistą wiedzę w programowaniu, to i tak nie pojmiesz pewnych bugów/crashy i errorów które wyskakują w komilatorze, bo nie są one logiczne - Jeśli naprawdę nudzi Ci się w wolnym czasie i nie masz co robić i masz mocną psychikę, to proszę bardzo twórz, ale tworzenie czegoś od podstaw, to praca na kilka miesięcy, a potem jeszcze więcej czasu na testy i usuwanie bugów, bo prawdziwe błędy zawsze wychodzą już na live serwerze, a nie żadnych beta testach itd.

Wielu z nas spędziło setki, a nawet tysiące godzin na Role-Play w SA-MP. Mogę śmiało powiedzieć, że czasy net4game, to był najlepszy czas dla SA-MP i była tam najlepsza społeczność, ale wszystko się kiedyś kończy, a w tym przypadku jest to śmierć naturalna. Wiele gierek już tak umarło chcąc nie chcąc. Wiadomo, wyjadacze sobie będą grać nawet w 5 osób, ale nie wrócą już nigdy czasy 300-800 graczy na serwerze.


Kolejny łepek, który nie kieruje się żadną logiką w tym wszystkim. Zacznę od końca. Nie wrócą czasy 300-800 graczy, N4G, bla bla bla... Słuchaj uważnie, mieliście serwer, który pierwszego dnia miał 500 graczy i kolejne tyle próbowało dołączyć (niestety maszyna tego nie uciągała). Już na starcie brak AC, sklepu z ubraniami, zwykłych podstaw - to was wysypało. I tutaj przechodzimy do kwestii kodu, posłuchaj uważnie - błędy w kodzie tworzysz TYLKO I WYŁĄCZNIE TY! Nie kalcor, nie kolega czy gracze, tylko TY - pisząc go źle. Nie wiem jaką logiką tutaj się kierujesz, że platforma jest pobugowana, skoro każdy system da się napisać poprawnie. Tak samo nielogiczne błędy - :D :D . Pragnę cię poinformować, że kompilator pokazuje dokładny błąd i linijkę, w której jest on spowodowany. I jeżeli gubisz się na tym etapie, bo nie potrafisz odczytać braku klamry po angielsku, to sorry - daruj sobie.

Rozumiem, że wiele osób próbuje wystartować na platformie i przerasta ich teoretycznie prosty język, który w praktyce okazuje się wymagać wiele logicznego myślenia. To nic złego, nie każdy jest do tego stworzony. Ale nie ma co się tu użalać i płakać, jaka ta platforma jest zła. To ludzie ją tworzą, nie komputer i gotowe skrypty. Tutaj potrzeba chęci, setki poświęconych godzin, nie stworzysz nic w 5 minut. Trzeba to w końcu zrozumieć.


Widzę, że jesteś osobą, która kompletnie nie nadaje się do tworzenia jakichkolwiek projektów w składzie składającym się z większej ilości osób niż tylko Ty. Totalna odklejka i toksyna z każdym pojawiającym się słowem.

To właśnie takie osoby jak Ty popsuły scenę RP / SAMP w Polsce. W sumie SAMP to i tak już przeszłość i nic tego nie naprawi.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2022-06-26, 16:26


Przemcio







Wiek: 28
Na forum: 492 dni
Posty: 14

Piwa: 7

Respekt: 60


"woood" napisał/a:

Haha! Przestarzała technologicznie platforma :D


Tak, stała się przestarzała wraz z premierą MTA:SA (wtedy DM), SA-MP nie ma nawet podziału na server-side i client-side, wszystko idzie po serwerze, co najwyżej możesz napisać plugina w Cpp i kazać go ludziom ściągać XD Chyba jedyne co ratuje SA-MP'a to nostalgia i to, że mniej wymaga od PC'ta, bo nie rozumiem ani jednego innego powodu dla którego ktoś w 2022 chciałby jeszcze męczyć SA-MP'a, kiedy MTA jest 10 razy lepsze pod każdym jednym względem.

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: Wczoraj 22:46


graczxx12







Wiek: 19
Na forum: Dzisiaj
Posty: 2



Respekt: 50


SA:MP może i jest stara ale jara ja ta tej platformie spędziłem długie lata grając na Net4Game Mruczniku i Blrp, a lss stories nie upada dlatego że nie ma graczy tylko dlatego z Administracja lss spieprzyła ten serwer totalnie dają faworę graczom niektórym dlatego lss upada a dokładnie to przeż benka13 i gbóra który ma problem z anty cheatem dzisiaj po tygodniu korzystania z money cheata i slappera i tank moda dostałem bana po tygodniu bo gbór zauważył że w tydzień zarobiłem na nowego infernusa a benek dał mi bana własnie za to ale dopiero po tygodniu XD

wiec lss według mnie to jest totalny ściek a MTA jescze większy ściek, na mta to same dzieci jescze ten MegaRPG gdzie dzieci wyżywają się na wzajem bo ktoś im furke rozbił XD

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: sa:mp :: 2022 :: sens?
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: