Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.

Wysłany: 2023-09-18, 16:51


K4M7K







Wiek: 32
Na forum: 473 dni
Posty: 9
Nick w MP: 7EVEN

Piwa: 11

Respekt: 50

Witam potrzebowal bym pomocy odnosnie dodania tego licznika do bazy danych jestem zielony autor skryptu dokladnie tego https://gtao.pl/skrypt-megarpg-licznik-100-tak-vt142539.htm?view=next napisac ze "Licznik posiada mo?liwo?? zamontowania motyw?w (W tym RGB) - w tym celu wystarczy dostosowa? elementdate pod siebie." lecz nie wiem jak to zrobic jak dodac to do bazy danych jesli chodzi o pojazdy mam pystories-verihles i mam prosbe czy mogl by ktos napisac dokladnie jak to dodac? oto kod
sxsy guiGetScreenSize()
local zoom if sx 2048 then
    zoom math.min(2.22048/sx)
end 
font1 dxCreateFont("fonts/bold.ttf"15/zoom)
font2 dxCreateFont("fonts/normal.ttf"14/zoom)
font3 dxCreateFont("fonts/bold.ttf"35/zoom)
motywy = {}

function createThemes()
    local number #motywy + 1
    motywy[number] = dxCreateTexture('motywy/'..number..'.png')
end
setTimer(createThemes5032)

function drawSpeedo()
    local veh getPedOccupiedVehicle(localPlayer)
    if veh then
        local speexspeeyspeez getElementVelocity(veh)
        local speedVehicle = (speex speey speez 2) ^ (0.5)
        local vmax speedVehicle 200
        local rggetVehicleHeadLightColor(veh)
        local bieg getVehicleCurrentGear(veh)
        local fuel getElementData(veh"vehicle:fuel") or 0
        local fuel string.format("%.1f"fuel)

        if getElementData(veh"vehicle:upgrades") and getElementData(veh"vehicle:upgrades")['motyw'then
            dxDrawImage(sx 440/zoomsy 420/zoom400/zoom400/zoom, (motywy[tonumber(getElementData(veh"vehicle:upgrades")['motyw'])] or "images/disk.png"), 000tocolor(255,255,255255), false)
        else
            dxDrawImage(sx 440/zoomsy 420/zoom400/zoom400/zoom"images/disk.png"000tocolor(255,255,255255), false)
        end

        if getElementData(veh"vehicle:upgrades") and getElementData(veh"vehicle:upgrades")['licznikrgb'then
            dxDrawImage(sx 440/zoomsy 420/zoom400/zoom400/zoom"images/rgb.png"000tocolor(255255255255), false)
        else
            dxDrawImage(sx 440/zoomsy 420/zoom400/zoom400/zoom"images/overlay.png"000tocolor(rgb255), false)
        end
        
        dxDrawImage(sx 440/zoomsy 420/zoom400/zoom400/zoom"images/needle.png"getVehicleRPM(veh)/4000tocolor(255255255255), false)
        dxDrawText(bieg == and "R" or biegsx 239/zoomsy 220/zoomnilniltocolor(255255255255), 1font1"center""center"falsefalsefalsefalsefalse)

        local mileage string.format("%09d"math.floor(getElementData(veh"vehicle:mileage") or 0))
        drawShadowText(mileagesx 40/zoomsy 170/zoomnilniltocolor(255255255255), 1font2"right""center"falsefalsefalsefalsefalse)

        local nitro getVehicleUpgradeOnSlot(veh8)
        if nitro then
            local nitroProgress getVehicleNitroLevel(veh)

            if nitroProgress then
                dxDrawImage(sx 37/zoomsy 245/zoom28/zoom44/zoom"images/nitro.png"000tocolor(255255255255), false)
                dxDrawImage(sx 100/zoomsy 388/zoom94/zoom144/zoom"images/nitro_background.png"000tocolor(255255255255), false)
                dxDrawImageSection(sx 100/zoomsy 388/zoom 144/zoom*(1-nitroProgress), 94/zoom144/zoom*nitroProgress0094144*nitroProgress"images/nitro_filled.png"18000tocolor(255255255255), false)
            end
        end

        local vmax string.format("%03d"math.floor(math.min(vmax999)))
        drawShadowText(vmaxsx 40/zoomsy 100/zoomnilniltocolor(255255255255), 1font3"right""bottom"falsefalsefalsefalsefalse)
        drawShadowText("km/h"sx 135/zoomsy 112/zoomnilniltocolor(255255255255), 1font1"right""bottom"falsefalsefalsefalsefalse)

        local toggleLPG getElementData(veh"vehicle:togglelpg") or false

        drawShadowText(toggleLPG == false and "● #ffffffPB: "..fuel.." / 100L" or "#ffffffPB: "..fuel.." / 100L"sx 40/zoomsy 80/zoomnilniltocolor(2552550255), 1font1"right""bottom"falsefalsefalsetruefalse)
        if getElementData(veh"vehicle:upgrades") and getElementData(veh"vehicle:upgrades")['lpg'then
            local fuellpg getElementData(veh"vehicle:fuellpg") or 0
            local fuellpg string.format("%.1f"fuellpg)

            drawShadowText(toggleLPG == true and "● #ffffffLPG: "..fuellpg.." / 100L" or "#ffffffLPG: "..fuellpg.." / 100L"sx 40/zoomsy 55/zoomnilniltocolor(2552550255), 1font1"right""bottom"falsefalsefalsetruefalse)
        end
    end
end
addEventHandler("onClientRender"rootdrawSpeedo)

function getVehicleRPM(vehicle)
    local vehicleRPM 0
    if (vehiclethen
        if (getVehicleEngineState(vehicle) == truethen
            if getVehicleCurrentGear(vehicle) > 0 then
                vehicleRPM math.floor(((getElementSpeed(vehicle"km/h") / getVehicleCurrentGear(vehicle)) * 100) + 0.5)
                if (vehicleRPM 650then
                    vehicleRPM math.random(650750)
                elseif (vehicleRPM >= 9000then
                    vehicleRPM math.random(90009900)
                end
            else
                vehicleRPM math.floor((getElementSpeed(vehicle"km/h") * 200) + 0.5)
                if (vehicleRPM 650then
                    vehicleRPM math.random(650750)
                elseif (vehicleRPM >= 9000then
                    vehicleRPM math.random(90009900)
                end
            end
        else
            vehicleRPM 0
        end

        return tonumber(vehicleRPM)
    else
        return 0
    end
end

function getElementSpeed(theElementunit)
    assert(isElement(theElement), "Bad argument 1 @ getElementSpeed (element expected, got " .. type(theElement) .. ")")
    local elementType getElementType(theElement)
    assert(elementType == "player" or elementType == "ped" or elementType == "object" or elementType == "vehicle" or elementType == "projectile""Invalid element type @ getElementSpeed (player/ped/object/vehicle/projectile expected, got " .. elementType .. ")")
    assert((unit == nil or type(unit) == "string" or type(unit) == "number") and (unit == nil or (tonumber(unit) and (tonumber(unit) == or tonumber(unit) == or tonumber(unit) == 2)) or unit == "m/s" or unit == "km/h" or unit == "mph"), "Bad argument 2 @ getElementSpeed (invalid speed unit)")
    unit unit == nil and or ((not tonumber(unit)) and unit or tonumber(unit))
    local mult = (unit == or unit == "m/s") and 50 or ((unit == or unit == "km/h") and 180 or 111.84681456)
    return (Vector3(getElementVelocity(theElement)) * mult).length
end

function drawShadowText(textxywhcolorsizefont, ...)
    local text tostring(text)
    dxDrawText(text:gsub("#%x%x%x%x%x%x"""), 1ywhtocolor(000255), sizefont, ...)
    dxDrawText(text:gsub("#%x%x%x%x%x%x"""), x1whtocolor(000255), sizefont, ...)
    dxDrawText(text:gsub("#%x%x%x%x%x%x"""), 11whtocolor(000255), sizefont, ...)
    dxDrawText(textxywhcolorsizefont, ...)
end

za pomoc daje zimne :piwo:

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
borsuk
Wysłany: 2023-09-18, 20:42


MlodyRafonix

Skaza






Wiek: 24
Na forum: 1187 dni
Posty: 94
Nick w MP: Skaza

Piwa: 963

Respekt: 50

1. Pobranie danych z bazy (zapytanie),
2. Ustawienie pobranej wartości z danej tabeli jako elementDate dla konkretnego pojazdu.

czyli:

local wynik exports["ZASOB"]:zapytanie("SELECT `co_ma_pobrac` FROM `skad` WHERE `idpojazdu` = ?"idpojazdu)
setElementData(pojazd"nazwa_elementdaty"wynik.co_ma_pobrac)


Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
K4M7K, borsuk
Wysłany: 2023-09-18, 21:18


K4M7K







Wiek: 32
Na forum: 473 dni
Posty: 9
Nick w MP: 7EVEN

Piwa: 11

Respekt: 50

Cytat:

gdzie mam to umiescic jesli to o to chodzi to gdy to umieszcze gdzies tam,to bedzie mi sie to zapisywac w bazie danych(chodzi o motyw licznika i rgb) bo nie mam w bazie zadnej tabelki odnosnie motywu i rgb a i tam jak jest "ZASOB" albo "co ma pobrac" to co mam dokaldnie dac?


Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
borsuk
Wysłany: 2023-09-19, 08:34


MlodyRafonix

Skaza






Wiek: 24
Na forum: 1187 dni
Posty: 94
Nick w MP: Skaza

Piwa: 963

Respekt: 50

Ten kod jedynie odczytuje wynik z bazy danych, który później ustawiasz jako element date dla konkretnego elementu. Zapisu nie zawiera.

"ZASOB" to zasób (łączenie z bazą danych) z którego exportujesz funkcje. Nie wiem jak to wygląda w twojej paczce, w xyzzyrp masz np. DB i DB2, czyli exports["DB2"]:...

https://gtao.pl/poradnik-sql-sqlite-vt102402.htm

Może to cię trochę nakieruje.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
borsuk
Wysłany: 2023-09-19, 15:47


K4M7K







Wiek: 32
Na forum: 473 dni
Posty: 9
Nick w MP: 7EVEN

Piwa: 11

Respekt: 50

mam paczke pys 3.0 czyli wtedy wpisac pystories-db czy DB2? ten caly kod"local wynik = exports["ZASOB"]:zapytanie("SELECT `co_ma_pobrac` FROM `skad` WHERE `idpojazdu` = ?", idpojazdu)
setElementData(pojazd, "nazwa_elementdaty", wynik.co_ma_pobrac)" nalezy umiescic gdzies w skrypcie? i ostatnie pytanie jak jest "co ma pobrac" albo "skad ma pobrac" to co dac w tamte miejsca i ustawianie element daty czyli ta nazwa w skrypcie tylko moge usatwic jaka chce czy ma byc to cos odpowiedniego z bazy danych oraz jak juz po zrobieniu tego jak ustawic rgb do licznik a lub motyw?

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
borsuk
Wysłany: 2023-09-19, 18:39


MlodyRafonix

Skaza






Wiek: 24
Na forum: 1187 dni
Posty: 94
Nick w MP: Skaza

Piwa: 963

Respekt: 50

1. exports["pystories-db"]:...
2. https://gtao.pl/poradnik-sql-sqlite-vt102402.htm

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
borsuk
Tagi: witam :: jak :: dodac :: licznik :: bazy :: danych?
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Skocz do:  
Wyświetl posty z ostatnich:   
GTAONLINE.PL » JĘZYKI PROGRAMOWANIA » LUA » Witam jak dodac licznik do bazy danych? Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku