Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.



Wysłany: 2021-07-31, 16:11


Dawidos.

Vice Admin






Wiek: 22
Na forum: 2112 dni
Posty: 355
SPONSOR
Nick w MP: Dawidos

Piwa: 184

Respekt: 475,3
Respekt: 475,3



   Vice Admin: Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawach organizacyjnych lub technicznych - skontaktuj się ze mną.
Wojna Take-Two z modami



Czy kiedykolwiek korzystałeś z modów? Dla wielu byłoby to pytanie retoryczne. Dzięki różnego rodzaju modyfikacjom jesteśmy w stanie czy to poprawić grafikę w grze czy też naprawić jakieś niedociągnięcia twórców tytułu. Mody mogą mieć różne zastosowania. Nie inaczej jest z serią Grand Theft Auto. Na przestrzeni lat powstało wiele części tej serii gier, która podbiła świat. W wielu przypadkach modyfikacje powodują to, że dana społeczność pozostaje na o wiele dłużej związana z daną produkcją. Idąc tym tokiem Take-Two wydawca GTA powinien być zadowolony z faktu, że ludzie nie odchodzą od ich gier. Jednak sytuacja wygląda zgoła odwrotnie. Od pewnego czasu można zauważyć jak firma Take-Two wysyła do twórców modyfikacji wiadomości o naruszeniu praw autorskich. Taki zabieg sprawia, że autorzy tych modów są zmuszeni do usunięcia swojego dotychczasowego dorobku, który często był rozwijany od lat. To wyraźny sygnał, że wydawca serii GTA nie życzy sobie takich sytuacji. Take-Two skierował wiadomości dotyczące naruszenia praw autorskich m.in. przeciwko GTA: Liberty City - pracy przenoszącej GTA 3 na silnik GTA: Vice City. Zagrożone tym samym są takie modyfikacje jak GTA: Underground czy też porty GTA: Liberty City Stories. Cała sprawa staje się kłopotliwa dla społeczności, która w dużej mierze może jedynie biernie przypatrywać się kolejnym atakom ze strony Take-Two. Autorzy modyfikacji nie są w stanie walczyć z szeregami prawników dużej korporacji. Przychodzi na myśl pewne pytanie - dlaczego Take-Two zaczął podejmować takie kroki? Jedna z teorii mówi o tym, że Rockstar wciąż pracuje nad remasterami starszych odsłon cyklu Grand Theft Auto. Stąd Take-Two chce mieć pewność, że nic nie odciągnie graczy od oficjalnych tytułów. Miejmy nadzieję, że nie wyniknie z tego całkowite wyniszczenie sceny moderskiej, a dotychczasowe działania wydawcy GTA ulegną złagodzeniu.




Podpis

Użytkownik - 11.08.2016r.
Support-Team - 03.02.2019r.
Test-Mod - 26.03.2019r.
Moderator - 30.04.2019r.
Mod-Team - 03.08.2019r.
Vice Admin - 03.05.2022r.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2021-08-01, 16:34


Haniball







Wiek: 26
Na forum: 4727 dni
Posty: 37

Piwa: 34

Respekt: 25,8


Niezły zapłon... akcja wyszłą na początku lipca - i nie którzy zrobili najprawdopodobniej kontr argumentacje DCMA - I jak widać jak w przypadku ,,re 3 i Re Vice City" tak tutaj Take Two nic wiecej nie zdziałał - gdyż np Re Liberty City Stories wrócił na modbb

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2021-08-21, 00:17


JagleW







Wiek: 16
Na forum: 2028 dni
Posty: 10
Nick w MP: JagleW

Piwa: 1

Respekt: 50


DMCA nie jest bezwzględne, można się od niego odwołać, tak też zrobili autorzy niektórych modów i udało im się.
Rockstar myśli, że może tak o ściągać mody i inne twory społeczności, gdzie tak naprawde te właśnie twory utrzymują całą franczyzę GTA przy życiu. Bez nich te gry raczej nie cieszyłyby się zainteresowaniem. Zacznijmy od tego, że bez MTA i SAMPa, GTA SA by dawno nie było ogrywane, a jednak jest.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: wojna :: take-two :: modami
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: