Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.
Wysłany: 2007-10-19, 08:57


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


PRZECZYTAJ ZANIM NAPISZESZ NOWY POST!


Jeśli kompilator pawno znajdzie błąd, przy kompilacji kodu wyskoczy okno z informacją o błędzie.
Przykładowy błąd w zdjęciu poniżej, opisałem dodatkowo wszystko co musisz wiedzieć na ten temat.
Przed napisaniem nowego tematu, sprawdź poniżej czy Twój błąd przypadkiem nie został już opisany. Jeżeli nie to pamiętaj, aby skopiować wszystkie błędy i każdą linijkę, w której błąd występuje - dzięki temu szybciej rozwiążemy Twój problem.


Kliknij, aby powiększyć zdjęcie.
* Zdarzają się przypadki, że błąd występuje w innej linii, niż w tej co podaje nam kompilator.




OPIS BŁĘDÓW I ICH NAPRAWA




error 001: expected token





002: only a single statement (or expression) can follow each “case”





025: function heading differs from prototype





035: argument type mismatch (argument x)





046: unknown array size (variable x)





047: array sizes do not match, or destination array is too small





055: start of function body without function header





100: cannot read from file: "<file>"





202: number of arguments does not match definition





203: symbol is never used: "symbol"





204: symbol is assigned a value that is never used: "symbol"





209: function should return a value





211: possibly unintended assignment





213: tag mismatch





217: loose indentation





235: public function lacks forward declaration (symbol "symbol")





Autor: ToxiC

Ostatnio zmieniony przez ToxiC. 2017-01-06, 15:13, w całości zmieniany 13 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-21, 14:32


terminator_1234







Wiek: 23
Na forum: 4431 dni
Posty: 4

Piwa: 43

Respekt: 50


Ostrzeżeń: 40%
Dzięki właśnie mi było tego trzeba :) . Aha mam problem nie jestem zbyt dobry w pawno i jak zrobic by działał skrypt a nie mapa? jak odpowiesz oczywistka piweczko :) . Z góry dzięks ;)

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-21, 14:35


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


Podstawowy kod źródłowy skryptu:

Kod:

#include <a_samp>

public OnFilterScriptInit() {
print("\n----------------------------------");
print("Filterscript NAZWA sucessfully loaded");
print("----------------------------------\n");
}

public OnFilterScriptExit() {
print("\n----------------------------------");
print("Filterscript NAZWA sucessfully un-loaded");
print("----------------------------------\n");
}


Podpis
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-22, 15:51


terminator_1234







Wiek: 23
Na forum: 4431 dni
Posty: 4

Piwa: 43

Respekt: 50


Ostrzeżeń: 40%
Ktoś wie jak przedstawić komendy serva?? PIWO GWARANTOWANE :piwo: :mrgreen:

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-22, 16:34


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


zrób komendę a w niej daj

SendClientMessage(playerid, color, "piszesz co chcesz");
SendClientMessage(playerid, color, "piszesz co chcesz");
SendClientMessage(playerid, color, "piszesz co chcesz");

itp.

Jak masz jeszcze jakieś pytania to załóż nowy temat...

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-22, 18:23


terminator_1234







Wiek: 23
Na forum: 4431 dni
Posty: 4

Piwa: 43

Respekt: 50


Ostrzeżeń: 40%
Tomko ty zbawicielu! :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: mam nadzieje że będę umiał tak jak ty pawno spoko mam 11lat więc zdąże 8-)

[ Dodano: 2007-10-22, 18:25 ]
PS: a jak zrobić aby nic nie wpisywać zeby odrazu się pokazało ci wpisać aby zobaczyć komendy na konsoli tam gdzie się gada ;] piwo :D ~!

[ Dodano: 2007-10-22, 18:48 ]
pooprsotu jak gracz by rozpoczyał gre to by już widział "Proszę wpisać /teleporty
aby ujżeć liste teleportów :piwo: :mrgreen:

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-22, 20:03


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


"terminator_1234" napisał/a:

jak gracz by rozpoczyał gre to by już widział "Proszę wpisać /teleporty
aby ujżeć liste teleportów :piwo: :mrgreen:

W OnPlayerConnect
Kod:

SendClientMessage(playerid, color, "Proszę wpisać /teleporty
aby ujżeć liste teleportów");

potem robisz komendę /teleporty i tak jak napisałem dwa posty wyżej.

Podpis
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-29, 09:13


rafix10

_BSNT_ !






Wiek: 26
Na forum: 4438 dni
Posty: 19

Piwa: 40

Respekt: 50


Zaj***sty FAQ :D mam dzieki niemu moja pierwsza nieudolna mapke
Tylko powiedz ktos gdzie (235 blad) zaforwardowac ta funkcje

Podpis

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-10-29, 09:36


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


Może być zaraz nad funkcją, np.

forward OnPlayerConnect(playerid)
public OnPlayerConnect(playerid){

albo na samej górze, tam gdzie definicje

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-11-22, 08:35


maros







Wiek: 23
Na forum: 4576 dni
Posty: 15

Piwa: 105

Respekt: 50


No cóż ja mam nietypowy błąd wszystko zrobiłem tak jak należy i:
Kod:

C:\Documents and Settings\Marcin\Pulpit\pawno\Teleporty.pwn(141) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 44)
Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.
:/ :( Pomóżcie

EDIT:// Cały kodzik skryptu
Kod:

#include <a_samp>

public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Teleporty By Maros185 ");
print("--------------------------------------\n");
}
#define COLOR_SYSTEM 0xEFEFF7AA
#define COLOR_VIOLET 0x9955DEEE
#define COLOR_LIGHTRED 0xFF99AADD
#define COLOR_SEAGREEN 0x00EEADDF
#define COLOR_GRAYWHITE 0xEEEEFFC4
#define COLOR_LIGHTNEUTRALBLUE 0xabcdef66
#define COLOR_GREENISHGOLD 0xDEAD4370
#define COLOR_LIGHTBLUEGREEN 0x0FFDD349
#define COLOR_NEUTRALBLUE 0xABCDEF01
#define COLOR_LIGHTCYAN 0xAAFFCC33
#define COLOR_LEMON 0xDDDD2357
#define COLOR_MEDIUMBLUE 0x63AFF00A
#define COLOR_NEUTRAL 0xABCDEF97
#define COLOR_BLACK 0x00000000
#define COLOR_NEUTRALGREEN 0x81CFAB00
#define COLOR_DARKGREEN 0x12900BBF
#define COLOR_LIGHTGREEN 0x24FF0AB9
#define COLOR_DARKBLUE 0x300FFAAB
#define COLOR_BLUEGREEN 0x46BBAA00
#define COLOR_PINK 0xFF66FFAA
#define COLOR_BLUE 0x0000BBAA
#define COLOR_LIGHTBLUE 0x33CCFFAA
#define COLOR_DARKRED 0x660000AA
#define COLOR_ORANGE 0xFF9900AA
#define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA
#define COLOR_GREEN 0x33AA33AA
#define COLOR_RED 0xAA3333AA
#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA
#define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA
#define COLOR_PURPLE 0x800080AA
#define COLOR_CYAN 0x40FFFFFF

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]){


if(strcmp(cmdtext, "/lotniskols", true) == 0)
{
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) && GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER)
{
SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), 1961.8535,-2171.3501,13.1384);
}
else
{
SetPlayerPos(playerid, 1961.8535,-2171.3501,13.1384);
}
SendClientMessage(playerid, 0x33AA33AA, "Witamy na lotnisku w Los Santos");
return 1;
}


Ostatnio zmieniony przez maros 2007-11-22, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-11-22, 08:39


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


Brakuje ci gdzieś zamykającej klamry, zobacz od linijki 44 w dół ;)

Podpis
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-11-22, 08:43


maros







Wiek: 23
Na forum: 4576 dni
Posty: 15

Piwa: 105

Respekt: 50


nadal nic:/ wszystko sprawdziłem P.S w Tym FS jest więcej tele tylko sie nie zmieściło

EDIT:// Dałem na końcu całego FS'a
Kod:

}
i działa ale:
Kod:

C:\Documents and Settings\Marcin\Pulpit\pawno\Teleporty.pwn(141) : warning 209: function "OnPlayerCommandText" should return a value
Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Warning.


Podpis
Proszę o :piwo: za pomoc

Pozdro

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-11-22, 08:48


Tomko

Pogromca neo kids






Wiek: 28
Na forum: 4529 dni
Posty: 147

Piwa: 752

Respekt: 50


Zamiast tego } daj

return 0;
}


Podpis
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-11-22, 08:52


maros







Wiek: 23
Na forum: 4576 dni
Posty: 15

Piwa: 105

Respekt: 50


Niewiem jak Ci dziękować Tomko :piwo:

Podpis
Proszę o :piwo: za pomoc

Pozdro

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2007-11-23, 04:18


kedar-22







Wiek: 30
Na forum: 4450 dni
Posty: 10

Piwa: 10

Respekt: 50


A ja mam pytanie w związku z tymi błędami otóż mam takie błędy, co one oznaczają??:

Kod:

error 009: invalid array size (negative or zero)
error 041: invalid ellipsis, array size is not known
error 070: rational number support was not enabled


i jeden warning co on oznacza??:

Kod:

warning 213: tag mismatch


Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: błędy :: przy :: kompilacji :: rozwiązanie
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: