Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.
Wysłany: 2018-08-13, 18:15


boszboszek

HEY






Wiek: 18
Na forum: 878 dni
Posty: 147
Nick w MP: boszboszek

Piwa: 1469

Respekt: 131
Respekt: 131


Witam,
chciałbym nauczyć wielu "skrypterów" skalowania odśrodkowego. Bo jak patrze na niektórych skalowanie, to łapie się za głowę. Jedynym minusem tego skalowania jest wymóg posiadania monitora full hd.

Jeżeli chcemy wyskalować cokolwiek - musimy pobrać rozdzielczość ekranu gracza.

local sxsy guiGetScreenSize() -- zwraca nam oś X i oś Ynp1920 1080



Następnie tworzymy zmienną, która będzie dzieliła naszą oś X(1920) na oś X clienta.

zmienna 1920/sx


Czyli jak skalujemy w full hd to zmienna będzie równa 1 - wynika to z prostego obliczenia (1920/1920 = 1)

Musimy nauczyć się też pozycjonować interfejs:

Od prawej do środka:
sx wartosc/zmienna


Od lewej do środka:
wartosc/zmienna


Środek:
sx/wartosc/zmienna


Od góry do środka:
wartosc/zmienna


Od dołu do środka:
sy wartosc/zmienna


Środek:
sy/wartosc/zmienna


Pamiętajcie też, że jeżeli chcecie wyskalować obrazek w dobrej jakości to powiększenie jego musi być proporcjonalne tzn. IMG jest w wymiarach 300x300, jeżeli chcemy go poszerzyć dwukrotnie - musimy też tak samo powiększyć drugą wartość, np. 600x600. Wtedy jest mała utrata jakości.

Ułatwiona funkcja do skalowania interfejsu stworzona przeze mnie.

local sxsy guiGetScreenSize()
local zoom 1920/sx

function scaleX(typevalue)
    if type == 'center' then
        return math.floor(sx/value/zoom)
    elseif type == 'left' then
        return math.floor(sx value/zoom)
    elseif type == 'right' then
        return math.floor(value/zoom)
    end
end

function scaleY(typevalue)
    if type == 'center' then
        return math.floor(sy/value/zoom)
    elseif type == 'top' then
        return math.floor(value/zoom)
    elseif type == 'down' then
        return math.floor(sy value/zoom)
    end
end

function scaleImage(value)
    return math.floor(value/zoom)
end


Mam nadzieję, że Wam pomogłem - jeżeli są jakieś błędy, to proszę o poprawienie mnie. Z góry dziękuje :D

Ostatnio zmieniony przez boszboszek 2018-12-10, 23:15, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
BialyDran, Zbigniewqq
Wysłany: 2018-08-13, 18:20


Pevo

Ja wiem lepiej






Wiek: 17
Na forum: 962 dni
Posty: 364
Nick w MP: Pevo

Piwa: 462

Respekt: 335,8
Respekt: 335,8Respekt: 335,8Respekt: 335,8


Bardzo dobry i wartościowy poradnik. Wszystko pięknie rozpisane :D

Podpis
Discord: Pevo#3511
GG: 64700204
Usługi programistyczne: http://gtao.pl/<font-c...ne-vt125761.htm
X-MTA: https://gtao.pl/gm-x-mta-vt128400.htm#804971
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-08-13, 20:35


Kalizman

Coś napewno...






Wiek: 16
Na forum: 1024 dni
Posty: 1418

Piwa: 3121

Respekt: 373,5
Respekt: 373,5Respekt: 373,5Respekt: 373,5Respekt: 373,5


polecałbym dodać na sam koniec poradnika całe skalowanie i jakiś przykład (niekoniecznie)

Podpis

Sprzedam gamemode RPG na platformę MTA:SA za niską cenę:
http://www.gtao.pl/%3Cfont-colorlime%3Esprzedam%3C-font%3E-gm-mta-country-rpg-vt126606.htm

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-08-27, 15:09


OchIAch







Wiek: 19
Na forum: 487 dni
Posty: 153
Nick w MP: OchIAch

Piwa: 576

Respekt: 105,3
Respekt: 105,3


Średnio zrozumiałe. Dasz jakiś przykład? Zamiast np. zmienna/wartość co mam wpisać?

Podpis
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-08-28, 17:30


ST4GE

RoyalMTA






Wiek: 15
Na forum: 258 dni
Posty: 195
Nick w MP: ST4GE

Piwa: 83

Respekt: 76,3


"OchIAch" napisał/a:

Średnio zrozumiałe. Dasz jakiś przykład? Zamiast np. zmienna/wartość co mam wpisać?


Jak to co masz wpisać? Zmienna to zmienna i definiujesz jej nazwę według siebie...

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-10-01, 17:53


DomineQ

LUA <3






Wiek: 16
Na forum: 1333 dni
Posty: 305
Nick w MP: EZ3N

Piwa: 3526

Respekt: 90,5


Czyli rozumiem to tak, że jeżeli chcę wyskalować obrazek, żeby nie tracił jakości, to jeżeli jego wymiary to 300x300 np, to muszę go powiększyć x2?

Chodzi mi czy to powinno tak wyglądać:


sx/zmiennasy/zmienna600/zmienna600/zmienna


Podpis
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-10-04, 15:00


boszboszek

HEY






Wiek: 18
Na forum: 878 dni
Posty: 147
Nick w MP: boszboszek

Piwa: 1469

Respekt: 131
Respekt: 131


"DomineQ" napisał/a:

Czyli rozumiem to tak, że jeżeli chcę wyskalować obrazek, żeby nie tracił jakości, to jeżeli jego wymiary to 300x300 np, to muszę go powiększyć x2?

Chodzi mi czy to powinno tak wyglądać:


sx/zmiennasy/zmienna600/zmienna600/zmienna


Dokładnie o to chodziło, lecz pamiętaj abyś powiększał obraz z umiarem, ponieważ jest to grafika rastrowa, a nie wektorowa.

[ Dodano: 2018-11-20, 18:27 ]
Stworzyłem nową funkcje, zapraszam ^^

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-11-23, 09:09


Vxen







Wiek: 20
Na forum: 1459 dni
Posty: 281

Piwa: 861

Respekt: 130,5
Respekt: 130,5


Może ktoś dać jakieś skalowanie przykładowe jakiegoś obrazka 215/215px.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-11-23, 12:00


Piorun







Wiek: 25
Na forum: 4085 dni
Posty: 1842
Nick w MP: Piorun

Piwa: 495

Respekt: 480,7
Respekt: 480,7


Złota zasada skalowania: nie skaluj.

Podpis
Możesz mnie znaleźć na: Facebook
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-12-07, 22:37


Vxen







Wiek: 20
Na forum: 1459 dni
Posty: 281

Piwa: 861

Respekt: 130,5
Respekt: 130,5


Może ktoś dać przykład na dxDrawRectangle

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-12-08, 19:22


Vruzzi

Pomocnik W serwerach






Wiek: 14
Na forum: 242 dni
Posty: 31
Nick w MP: Vruzzi

Piwa: 13

Respekt: 50


przydał by się poradnik bardziej dla zielonych

Podpis
Aktualny Projekt



Vexe MTA
Postęp: 90%
Nasz discord: https://discord.gg/f6xAbG3
Nasza strona: -
Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2018-12-10, 23:17


boszboszek

HEY






Wiek: 18
Na forum: 878 dni
Posty: 147
Nick w MP: boszboszek

Piwa: 1469

Respekt: 131
Respekt: 131


"Vruzzi" napisał/a:

przydał by się poradnik bardziej dla zielonych


W bardziej ziemski sposób nie mogłem tego wytłumaczyć :(

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-01-04, 23:04


ZZiomek

..::LUA::..






Wiek: 19
Na forum: 1240 dni
Posty: 140
Nick w MP: NexBoy

Piwa: 5478

Respekt: 155,3
Respekt: 155,3Respekt: 155,3


boszboszek,
dxDrawRectangle(scaleX(center100), scaleY(center100), scaleX(center50), scaleY(center50), tocolor(000220))


W taki sposób ma to być zrobione?

Lub też w taki?

dxDrawRectangle(sx/305/zoomsy/250/zoomsx/350/zoomsy/50/zoomtocolor(000220))


Podpis

Kontakt Skype: live:ktylka8
Discord: NexBoy#1831

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2019-01-13, 16:19


Zbigniewqq

Szkrypter Luła






Wiek: 16
Na forum: 463 dni
Posty: 119
Nick w MP: Zbigniewqq

Piwa: 413

Respekt: 90,5


Wszystko bardzo ładnie wytłumaczone (że nawet zielony by zrozumiał xD )
Oraz bardzo dobre skalowanie :D !
Zostawiam zimne :piwo:

Podpis
Aktualny Projekt:

---
Grand Project
Sloty: XXX/XXX
Stan: 65%
Discord: KLIK
---




100 :piwo: - 28.12.2018r.
200 :piwo: - 24.01.2019r.
300 :piwo: - 01.02.2019r.
Support-Team - 03.02.2019r.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: skalownie :: odśrodkowe.
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:







Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: