|
Wysłany: 2021-12-14, 14:49
|
eeemaruana


Wiek: 20 Na forum: 653 dni Posty: 1
Piwa: 2
|
|
|
Witam!
Jako, ?e nigdzie nie znalaz?em poradnika o takiej tematyce, ruszam z pomoc?.
Zawsze pami?taj o robieniu backup'u swoich prac!
Je?eli u?ywasz programu 3ds max i po zrobieniu lub przerobieniu istniej?cego modelu masz problem z niewidzialn? ?cian? spr?buj wykona? nast?puj?ce kroki:
1. Zmie? typ obiektu na EDITABLE POLY.
2. Rozwi? list? i zmie? tryb na VERTEX.
3. Zaznacz wszystkie punkty obiektu np. skr?tem ctrl+a, nast?pnie
przejd? do zak?adki EDIT VERTICLES. U?yj funkcji WELD, CONNECT, REMOVE ISOLATED VERTICLES i REMOVE UNUSED MAP VERTS.
Je?li chodzi o niewidzialne ?ciany to koniec tej cz??ci poradnika, zapraszam do fragmentu o skacz?cej kamerze.
Zapewne wiesz jak eksportowa? plik .col wi?c pozwol? sobie omin?? ten temat.
Potrzebny b?dzie program Collision File Editor
1. Otw?rz plik za pomoc? w/w programu.
2. Zmie? jego wersj? na COL 1.
3. Zapisz plik. Zostanie on nadpisany w tym samym miejscu.
Wiem, ?e mo?na po prostu wyeksportowa? .col w 3ds maxie w wersji pierwszej ale nie zawsze to pomaga.
Na zako?czenie dodam jeszcze pewn? uwag?, wiem, ?e te kroki pomagaj? przy moich projektach, nie mam pewno?ci, ?e pomog? tobie. Bardzo dzi?kuj? za przeczytanie i ?ycz? mi?ego dnia.
|
|
|
|
|
Więcej szczegółów
|
Wystawiono 2 piw(a): LooF, Kacpermodow |
 |
|
Wysłany: 2021-12-24, 00:15
|
WujekEddy 3d modeler


Wiek: 25 Na forum: 2991 dni Posty: 183
Nick w MP: Powaszny
Piwa: 949
|
|
|
wystarczy zrobi? dobrze siatk? i z??czy? ze sob? wszystkie vertexy
|
|
|
|
|
|
Wysłany: 2023-07-19, 22:39
|
sabarupl


Wiek: 40 Na forum: 3845 dni Posty: 323
Piwa: 125
|
|
|
Stary temat ale warto tutaj doda? ?e niewidzialne ?ciany powstaj? te? z innych przyczyn:
1. Z?a kolejno?? tworzenia kolizji. By stworzy? kolizje, najpierw nale?y wyeksportowa? model do pliku dff. Nast?pnie wyeksportowany model wczytujemy z powrotem do 3ds max i dopiero z tego wczytanego modelu tworzymy kolizje.
2. Drug? przyczyn? mog? by? takie cienkie linie. W grze to si? objawia niewidzialn? ?cian? ale w programie 3dsa max jest to widoczne jako prosta linia. ?eby j? znale?? nale? wczyta? ponownie model dff do programu i usuwa? po kolei poligony w obr?bie tej niewidzialnej ?ciany. Je?eli j? znajdziemy to usuwamy i tworzymy ponownie kolizje.
3. Natomiast trzeci? przyczyn? s? po prostu zbyt szczeg??owe kolizje. Tworz?c kolizj? z modelu ona tworzy nam si? identyczna jak model, kt?ry widzimy w grze. Cz?sto nie jest to potrzebna poniewa?, np. dany obiekt w grze s?u?y tylko do ogl?dania wi?c tworz? kolizje mo?emy si? pozby? co niekt?rych szczeg???w modelu i dopiero tworzymy kolizje.
|
|
|
|
|
Tagi: [poradnik :: 3ds :: max] :: jak :: naprawić :: kolizje :: modelu |
Anonymous


Na forum: 245 dni
Posty: 1

|
Anonymous Koniecznie zajrzyj na:
|
|
|