Zaloguj się by uzyskać pełen dostęp. Nie masz jeszcze konta? Założ je już teraz w kilka sekund.

Wysłany: 2021-12-14, 14:49


eeemaruana







Wiek: 20
Na forum: 653 dni
Posty: 1

Piwa: 2

Respekt: 50


Witam!
Jako, ?e nigdzie nie znalaz?em poradnika o takiej tematyce, ruszam z pomoc?.

Zawsze pami?taj o robieniu backup'u swoich prac!

Je?eli u?ywasz programu 3ds max i po zrobieniu lub przerobieniu istniej?cego modelu masz problem z niewidzialn? ?cian? spr?buj wykona? nast?puj?ce kroki:

1. Zmie? typ obiektu na EDITABLE POLY.



2. Rozwi? list? i zmie? tryb na VERTEX.



3. Zaznacz wszystkie punkty obiektu np. skr?tem ctrl+a, nast?pnie
przejd? do zak?adki EDIT VERTICLES. U?yj funkcji WELD, CONNECT, REMOVE ISOLATED VERTICLES i REMOVE UNUSED MAP VERTS.



Je?li chodzi o niewidzialne ?ciany to koniec tej cz??ci poradnika, zapraszam do fragmentu o skacz?cej kamerze.

Zapewne wiesz jak eksportowa? plik .col wi?c pozwol? sobie omin?? ten temat.

Potrzebny b?dzie program Collision File Editor

1. Otw?rz plik za pomoc? w/w programu.

2. Zmie? jego wersj? na COL 1.



3. Zapisz plik. Zostanie on nadpisany w tym samym miejscu.



Wiem, ?e mo?na po prostu wyeksportowa? .col w 3ds maxie w wersji pierwszej ale nie zawsze to pomaga.

Na zako?czenie dodam jeszcze pewn? uwag?, wiem, ?e te kroki pomagaj? przy moich projektach, nie mam pewno?ci, ?e pomog? tobie. Bardzo dzi?kuj? za przeczytanie i ?ycz? mi?ego dnia.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
LooF, Kacpermodow
Wysłany: 2021-12-24, 00:15


WujekEddy

3d modeler






Wiek: 25
Na forum: 2991 dni
Posty: 183
Nick w MP: Powaszny

Piwa: 949

Respekt: 124
Respekt: 124


wystarczy zrobi? dobrze siatk? i z??czy? ze sob? wszystkie vertexy

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Wysłany: 2023-07-19, 22:39


sabarupl







Wiek: 40
Na forum: 3845 dni
Posty: 323

Piwa: 125

Respekt: 220
Respekt: 220Respekt: 220


Stary temat ale warto tutaj doda? ?e niewidzialne ?ciany powstaj? te? z innych przyczyn:
1. Z?a kolejno?? tworzenia kolizji. By stworzy? kolizje, najpierw nale?y wyeksportowa? model do pliku dff. Nast?pnie wyeksportowany model wczytujemy z powrotem do 3ds max i dopiero z tego wczytanego modelu tworzymy kolizje.
2. Drug? przyczyn? mog? by? takie cienkie linie. W grze to si? objawia niewidzialn? ?cian? ale w programie 3dsa max jest to widoczne jako prosta linia. ?eby j? znale?? nale? wczyta? ponownie model dff do programu i usuwa? po kolei poligony w obr?bie tej niewidzialnej ?ciany. Je?eli j? znajdziemy to usuwamy i tworzymy ponownie kolizje.
3. Natomiast trzeci? przyczyn? s? po prostu zbyt szczeg??owe kolizje. Tworz?c kolizj? z modelu ona tworzy nam si? identyczna jak model, kt?ry widzimy w grze. Cz?sto nie jest to potrzebna poniewa?, np. dany obiekt w grze s?u?y tylko do ogl?dania wi?c tworz? kolizje mo?emy si? pozby? co niekt?rych szczeg???w modelu i dopiero tworzymy kolizje.

Postaw piwo autorowi tego posta
 

 
Tagi: [poradnik :: 3ds :: max] :: jak :: naprawić :: kolizje :: modelu
Anonymous





Na forum: 245 dni
Posty: 1



Anonymous Koniecznie zajrzyj na:








Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: